سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌مهری به تئاتر «شهرستانی» را دلسرد کرد

میکائیل شهرستانی با توجه به بی‌مهری‌های محسوس مسئولان نسبت به تئاتر از دلسردی‌های خودش می‌گوید.

میکائیل شهرستانی طراح و کارگردان نمایش‌های «خانه برنارد آلبا» و «دایی وانیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این دو نمایش گفت: دو اثر رئالیستی که در چندین سال قبل به نمایش درآمده و اکنون با یک سری تغییرات در متن و اجرا دوباره روی صحنه می‌رود.

وی در خصوص اجرای مجدد خود بیان کرد: برخی از آثار هستند که ارزش دوباره روی صحنه بردن را دارند و این کار زمینه‌ای شد برای جوانان مستعد تئاتر تا به ایفای نقش بپردازند.

شهرستانی در رابطه با بی‌مهری و نبود حمایت مسئولان عنوان کرد: متاسفانه اینقدر که با بی‌مهری و نبود حمایت مسئولان مواجه شده‌ام ممکن است این دو اثر از کارهای آخرم باشد و با این شرایط دیگر انگیزه‌ای برای تداوم فعالیتم نمی‌بینم.

وی در خصوص انتخاب این تماشاخانه گفت: به تماشاخانه‌های دیگر هم درخواست اجرا داده‌ بودم اما یا یکی از نمایش‌ها را قبول می‌کردند و یا زمان اجرا را به ماه‌های بعد موکول می‌کردند که با مسئولان این تماشاخانه برای اجرا به توافق رسیدیم.

کارگردان نمایش «خانه برنارد آلبا» درباره روند نمایشنامه بیان کرد: این اثر نمایش سنت‌های پوسیده دست و پاگیر جامعه است که افراد برای رهایی از این وضع‌ بهای سنگینی می‌پردازند و قربانی می‌شوند.

وی افزود: نمایشی که شیوه اجرایش به گونه‌ای است که آغاز انتهای نمایش را نشان می‌دهد و رجعت به گذشته دارد.

شهرستانی با بیان اینکه «دایی وانیا» نماد آرزوهای بر باد رفته و اضمحلال شخص انسان‌هاست مطرح کرد: در نمایش «دایی وانیا» در واقع به آرزوهایی که وجود دارند اما برآورده نمی‌شوند، پرداخته می‌شود و نماد آدم‌های رنجور و ارزشمندی است که جامعه به دلیل بها دادن به انسان‌های جاعل که عرصه را بر آن‌ها تنگ می‌کند. تا حدی که جای آن افراد فهیم و لایق را آدم‌های جاعل می‌گیرند.

وی درباره موسیقی دو اثر عنوان کرد: دو ساز پیانو و گیتار که هر کدام در نمایش جایگاهی دارد که همزمان با روند داستان پیش می‌رود.

شهرستانی در آخر گفت: دلم می‌خواهد هنرمندان این عرصه از کارهایی که شناسنامه و جنبه‌ آموزش دارند، استقبال کنند. چون از طرف هیچ مسئولی آن طور که باید حمایت نشده است.

گفتنی است؛ دو نمایش «خانه برنارد آلبا» و «دایی وانیا» به طراحی و کارگردانی میکائیل شهرستانی در تماشاخانه دراما همه روزه در ساعت‌های 19 و 20:30 جز شنبه‌ها روی صحنه می‌رود.

«خانه برنادر آلبا»

طراح و کارگردان و دراماتور: میکائیل شهرستانی

از دیگر عوامل این کار می‌توان به  گریم: مهدیه دوستی، عکاس: بابک متی، دستیار کارگردان: ایرج کریمی، مدیر صحنه: باران امیرحسینی، موسیقی: سامان حاجی‌غلام، بازیگران: عالیه شاهی، مرجان رستمی‌نیا، غزاله کارخانه‌ای، مریم محبوب لایزال، غزال روستا، سروین عالی داعی، پانته‌آ پاکزاد اشاره کرد.

نمایش «دایی وانیا»

طراح، کارگردان و دراماتور: میکائیل شهرستانی

از عوامل این کار می‌توان به: گریم: مهدیه دوستی، عکاس: بابک متی، دستیار کارگردان: ایرج کریمی، مدیر صحنه: باران امیر حسینی، موسیقی: درسا شهرستانی.

بازیگران: مهدی جواهری،‌ مرجان رستمی‌نیا، عالیه شریفی، عباس ایمانی، مسعود آشوری، علیرضا خورشیدی، منیر ماندنی، سمیه الیکا اشاره کرد.



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.