سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکتب تهران، میزبان نشست‌های شعر‌خوانی می‌شود

مکتب تهران میزبان شعرخوانی و امضای کتاب شاعران امروز از نسل‌های متفاوت ادبیات ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مکتب تهران در ادامه‌ی فعالیت‌های ادبی خود به آن است، تا با نگاهی جدید به حوزه‌های گوناگون عرصه‌ی ادبیات محفلی را فراهم آورد تا نویسندگان پیشرو و معاصر ایران در رویارویی با مخاطبان جدی این عرصه گردهم بیایند.

این برنامه در ادامه‌ی فعالیت‌های پیشین مکتب تهران می‌تواند حرکتی متفاوت در زمینه‌ی ادبیات معاصر را در پی داشته باشد، دیدگاهی جدی و دقیق که بتواند سره را از ناسره بازشناسد، و شاید با محوریت تفکر پیشروی شاعران و نویسندگان جدی و فعال امروز از نسل‌ها و سلیقه‌های متفاوت چشم‌اندازی روشن پیش‌نگاه علاقه‌مندان جوان ادبیات بگذارند.

از طرفی مکتب تهران همچنان که خواسته است، در زمینه‌ی تئاتر و هنرهای تجسمی و پرورش هنرجویان در رشته‌های گوناگون نگاهی اجراگرا و کاربردی را دنبال کند، با پی‌گیری تلاش ادبی خود سعی می‌کند، با ایجاد هم‌گرایی بین هنرمندان در حد امکان و توان به سمت پرکردن شکاف عمیق بین هنرهای معاصر از جمله ادبیات و تئاتر برود.

در همین راستا مکتب تهران میزبان شعرخوانی و امضای کتاب شاعران امروز از نسل‌های متفاوت ادبیات ایران خواهد بود، و نمایش «صفر» را که هم‌اکنون در این مجموعه در حال اجراست، و از برگزیدگان همایش‌های تئاتری این مجموعه محسوب می‌شود، به آنها تقدیم خواهد کرد.

علیرضا‌طاهری، کارگردان این نمایش که از هنرجویان کارگاه‌های کارگردانی جلال تهرانی بوده است، درباره‌ی این برنامه گفت: با توجه به اینکه «صفر» نمایشی تجربه‌گرا با رویکرد به زبان و نشانه‌شناسی است، علاقه‌مندیم کارشناسان حوزه زبان و ادبیات به تماشای آن بنشینند، و تحلیل‌ها و نقدی‌های ایشان را بشنویم.

مکتب تهران در روزهای 26و28و30 مرداد از ساعت 16 الی 18 میزبان شاعران امروز: مهرداد فلاح، علیرضا آدیند، شمس آقاجانی، رویا تفتی و علاقه‌مندان به ادبیات معاصر خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.