باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کوله‌بار تابستانه تئاتر/ از رام کردن زن سرکش تا خیالبافی آقای اشمیت

معرفی 23 نمایشی که این روزها روی صحنه‌های تئاتر تهران حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنوز به نیمه دوم سال نرسیده‌ای اما حضور هنرمندانی خوش قریحه با آثاری ارزنده و قابل قبول در روی صحنه‌های تئاتر نوید این را می‌دهد که کوله‌بار تئاتر ایران در سال 94 بسیار پر است. تنوع و کیفیت آثار نمایشی و تعطیلات عید فطر در کنار هم می‌تواند بهانه‌ای باشد تا فارغ از قیل و قال شهر ساعتی نگاه‌هایمان را مهمان صحنه‌هایی کنیم که سال‌ها به خاطر تماشاگرانش پابرجا مانده است.

فهرست 23 نمایش روی صحنه در تهران به شرح زیر است: نمایش "فصل شکار بادبادک‌ها" به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی با بازی بهنوش طباطبایی از 22 تیر تا 31 مرداد ساعت 20:45 در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش "شنیدن" به کارگردانی امیررضا کوهستانی با بازی الهام کردا، مهین صدری، مونا احمدی و آیناز آذرهوش از 23 تیر تا 24 مرداد در دو سانس 18:30 و 20:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش "رام کردن مرد سرکش" نوشته نیل سایمون به کارگردانی بهرام تشکر با بازی سام کبودوند، لیلا بلوکات،‌ حبیب دهقان نسب، آذر سماواتی و فرزانه نشاط‌خواه از 19 تیر به مدت یک ماه ساعت 22 در سالن البرز پردیس کوروش به روی صحنه می‌رود.

نمایش "اولئانا" نوشته دیوید ممت به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد از 31 خرداد تا 8 مرداد ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. علیرضا کی‌منش و کتایون سالکی از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش "اسم" بر اساس نمایشنامه‌ای از ماتیو دلاپورت و الکساندر دلاپتولیز به کارگردانی لیلی رشیدی با بازی لیلی رشیدی، محمدحسن معجونی، داریوش موفق، عباس جمالی و سارا افشار از 2 تیر تا 9 مرداد ساعت 22 به روی صحنه سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر می‌رود.

نمایش "ستوان اینیشمور" به نویسندگی مارتین مک دونا و کارگردانی حسن معجونی از یک تیر تا 9 مرداد ساعت 21 با نقش‌آفرینی رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، مازیار سیدی،‌ هوتن شکیبا، نوید محمدزاده و فرید فرهنگ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

نمایش "عشق سال‌های وبا" نوشته‌ی گابریل گارسیا مارکز به کارگردانی فرزاد امینی با بازی مهدی ابراهیم‌زاده،‌ مهدی دوستی، مرضیه شاطردوست و سحرناز عباس‌زاده از 2 تیر تا 8 مرداد ساعت 17:30 به روی صحنه سالن استاد سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر می‌رود.

نمایش "رام کردن زن سرکش" نوشته ویلیام شکسپیر به کارگردانی مریم کاظمی از 31 خرداد تا 24 شهریور ساعت 22 در ایوان شمس اجرا می‌شود و جواد اعرابی عماد جاویدپور، سعید دشتی، میلاد رمضانی، مهرداد زمانی، عماد سالکی و کاظم هژیرآزاد از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش "چشم در برابر چشم" به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده و به نویسندگی سیاوش حیدری با بازی نرگس نیک‌سیرت، شیما بختیاری و سارا رسول‌زاده از 4 تیر تا 2 مرداد ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

نمایش "خیالباف" نوشته‌ی حسن‌ دولت آبادی و به کارگردانی نرگس اصغری با نقش‌آفرینی داود زارع، احمد خیرآبادی، نرگس اصغری و حدیثه حسینی از 7 تیر تا یک مرداد به روی صحنه سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران می‌رود.

نمایش "اندر هدایت نسل جوان" به نویسندگی جلال تهرانی و کارگردانی محمد محقق منتظری با بازی بهناز بستان دوست، حمید رحیمی و فرزین محدث از 21 تیر تا 9 مرداد ساعت 21 در مکتب تهران به روی صحنه می‌رود.

نمایش "سرود دوباره کلات" نوشته سعید اسدی و به کارگردانی علی‌اصغر علوی‌نژاد با نقش‌آفرینی پانیذ اسماعیلی، پوریا افراسیاب، یاسمین احمدی، پندار عطارد و کیمیا صادقی از 19 تیر تا 5 مرداد ساعت 21 در تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه می‌رود.

نمایش "نامه‌های شبانه" به کارگردانی بنیامین بهادران و کیانوش اخباری و نویسندگی کیانوش اخباری با بازی کیانوش اخباری و آیدا فرح‌منش از 4 تا 31 تیر ماه ساعت 19:15 در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود.

نمایش "آقای اشمیت کیه؟" نوشته‌ی سباستین تیری و به کارگردانی نادر نادرپور و با نقش‌آفرینی میلاد سلیمانی، الناز دلیجانی، میثم پیرمحمدی، مریم نقیبی و محمد احمدی ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

نمایش "مشنگ‌ها" نوشته نیل سایمون به کارگردانی شایان افکاری و محمدرضا انتظامی با نقش‌آفرینی آناهیتا آذرپیوند، محمدرضا انتظامی، عباس بابایی و بابک بینش از 19 تا 27 تیر ساعت 21:30 در خانه موزه عزت‌الله انتظامی اجرا می‌شود.

نمایش "هزار شلاق" به نویسندگی ناصرحبیبیان و کارگردانی احسان ملکی با بازی مسعود شاکری، حمید عرب، سعید زارع، داوود معینی‌کیا و مریم طاهری از 17 خراد تا 31 تیر ساعت 19:30 به روی صحنه تماشاخانه سنگلج می‌رود.

نمایش "فهرست" به کارگردانی رضا ثروتی و نویسندگی رضا ثروتی، امیر احمد قزوینی و پیمان قدیمی و با نقش‌آفرینی معصومه ایرانشاهی، مهسا باقری، آیدین بهادری، سارا پورسرخ و بهرام تیغ‌نورد از 17 خرداد تا 31 تیر در دو سانس 17:30 و 21 در سالن حافظ اجرا می‌شود.

نمایش "غولاقو" به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس با بازی عبد آتشانی، لیدا وعیدی، سحر آقاسی و علیرضا دری از 10 تیر تا 9 مرداد ساعت 18:30 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

نمایش "سنجاب‌های شنگول و منگول" به کارگردانی و نویسندگی رضا آشفته از 20 خرداد تا 28 تیر ساعت 19 در سالن اصلی تالار محراب به روی صحنه می‌رود. سارا خوش‌نیت، مهسا فتحی‌پور، سحر هنرور، میثم کیانی، علی حسینی و امیرعلی دانش از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش "شانه کردن در آیینه شکسته‌ی پنجاه پاره در باد" به کارگردانی و نویسندگی علی نرگس‌نژاد با بازی امیر پوریا، نگین تبرا، نیره رستگار و صدای روشنک گرامی از 28 خرداد تا 30 تیر ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش "تخلف میزانسنیک سهراب" به نویسندگی و کارگردانی حمید دهقان با نقش‌آفرینی حمید دهقان، شهروز دل‌افکار، حسین امیری، حسام محمودی، فرزانه سهیلی، فرانک کلانتر، داراب داداش‌زاده و سیما بابایی از 21 تیر تا 9 مرداد ساعت 18:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود.

نمایش "سفید" نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا با بازی حسین شفیعی و سیدعلی موسویان از 21 تیر تا 9 مرداد ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

نمایش "اتاق ورونیکا" نوشته آیر لوین و به کارگردانی مهسا نصیری و با نقش‌آفرینی میترا شاکری، مهدی علی‌پور، ساغر سیامکی و مرتضی سلمانی از 31 خرداد تا 2 مرداد ساعت 22 به روی صحنه سالن استاد رکن‌الدین خسروی، تماشاخانه سه نقطه می‌رود.

نمایش "تونل" به کارگردانی سیامک احصایی نوشته‌ی فارس باقری با بازی فاطمه ‌معتمدآریا، شبنم مقدمی  تا 31 تیر ماه ساعت 19:30 در تئاتر باران اجرا می‌شود.

نمایش "هیچکس نبود بیدارمان کند" به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی پیام دهکردی با نقش‌آفرینی فریبا متخصص، الهام پاوه‌نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی و خاطره حاتمی تا 31 تیر ماه ساعت 21 به روی صحنه تئاتر باران می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار