«با خدا می‌رقصم» و «سازنه» در خانه هنرمندان ایران

دو فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» و «سازنه» هر دو از ساخته‌های هوشنگ میرزایی سه شنبه 6 مرداد در خانه هنرمندان ایران به نمایش در‌می‌آیند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روبط عمومی خانه هنرمندان ایران، دو فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» و «سازنه» هر دو از ساخته‌های هوشنگ میرزایی سه شنبه 6 مرداد با حضور محمدرضا اصلانی و سهیلا نجم در خانه هنرمندان ایران به نمایش در‌می‌آیند.

این دو فیلم تاکنون حضور موفقیت آمیزی در معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند جهان و در جشنواره‌های معتبر داخلی داشته‌اند. فیلم «سازنه» داستان زندگی زنده یاد شکرعلی رضایی ست که با فیلمبرداری استاد ارسطو مداحی گیوی در سال 79 از زندگی این نوازنده سرنا لرستانی ساخته شده است و روایت‌گر زندگی واقعی اوست که از راه نواختن سرنا و ختنه کودکان امرار معاش می‌کند و روزگار می‌گذراند. فیلم «سازنه» در دومین جشنواره سینمای مستند کیش به دبیری کامران شیردل بعنوان بهترین فیلم کوتاه مستند جایزه و تندیس این جشنواره را به خود اختصاص داد. همچنین فیلم «سازنه» به بخش مسابقه معتبر‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه جهان، جشنواره فیلم‌های کوتاه تامپره کشور فنلاند و جشنواره بیلبائو اسپانیا و جشنواره تورنتو کانادا و جشنواره کرک ایرلند و جشنواره کی اف کشور اکراین جشنواره مدیاویو کشور مجارستان و جشنواره پورتوبلو لندن و جشنواره فیلم‌های مستقل تسالونیکی یونان و بهار ایرانی فرانسه و جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره برنو جمهوری چک و جشنواره اینوایرو کشور اسلواکی و جشنواره پارنو استونی حضور موفقیت آمیزی داشته و با حضور کارشناسان و منتقدین مطرح سینمای ایران پیروز کلانتری و رضا درستکار در موزه امام علی و موزه هنرهای معاصر و خانه هنرمندان و فرهنگسرای ارسباران به نمایش درآمده است.

 فیلم «با خدا می‌رقصم» نیز داستان زندگی کاک علی بدری خیاط نابینای کرد پاوه‌ای ست که با وجود نابینایی‌اش پارچه می‌برد و سوزن نخ می‌کند و خیاطی می‌کند و از روحیه شاد و پر‌امیدی برخوردار است که بیشترین علاقه‌اش به رقص و شادی ست. فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» نیز مورد تحسین جشنواره‌های معتبر سینما حقیقت جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره فیلم رشد و جشنواره فیلم‌های کردی لندن و جشنواره مستند اندونزی بوده و در فرهنگسرای نیاوران با حضور رضا درستکار و محمد رضا مقدسیان منقدین سینما و داریوش مودبیان بازیگر و استاد دانشکده های سینمایی و مترجم و نویسنده کتب سینمایی و تئاتر و همینطور محمود رحمانی مستند ساز جوان مطرح کشور مورد نقد و تحلیل قرار گرفته و در نمایش عمومی‌اش در فرهنگسرای نیاوران نیز با استقبال روبرو گردیده است.

اغلب فیلم‌های مستند هوشنگ میرزایی در جشنواره‌های معتبر جهان حائز رتبه و مقام گردیده اند. هوشنگ میرزایی از فارغ التحصیلان رشته فیلمسازی دانشکده صدا و سیما و از شاگردان استاد دکتر احمد ضابطی جهرمی بوده است.

علاقه‌مندان برای تماشای این دو فیلم مستند می‌توانند سه شنبه 6 مرداد از ساعت 19 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mokhtar
۱۹:۰۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
مگر خدا نعوذ بالله پسر عمته که میخوای باهاش برقصی.....!!!!؟؟؟؟؟
آخرین اخبار