سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ٣ ماه امسال ثبت شد

افزایش ٣٠ درصدی حجم انتقال گاز در منطقه ٦ عملیات

حجم گاز منتقل شده منطقه شش عملیات انتقال گاز در سه ماه امسال بیش از ٣٠ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز گفت: حجم انتقال گاز این منطقه به مبادی مصرف خانگی و صنعتی در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در سال گذشته حدود دو میلیارد مترمکعب بوده که در سال‌جاری باتوجه به توسعه صنایع و نیروگاه‌هایی از جمله کهنوج، ایرانشهر، گنو، این مقدار به بیش از دو میلیارد و ٦٠٠ میلیون مترمکعب رسیده است.
 
علی صفر علیزاده افزود: با تلاش کارکنان این منطقه و انجام برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و تعمیراتی در ابتدای سال‌جاری توانسته‌ایم با توجه به افزایش ٣٠ درصدی حجم انتقال گاز، بدون هیچگونه وقفه‌ای وظیفه انتقال گاز به مصارف خانگی و صنعتی در جنوب و جنوب شرق کشورمان را انجام دهیم.
 
وی یادآور شد: انجام ٢٠٠ کیلومتر پیگرانی بر روی خط هفتم سراسری، تنظیم مناسب آرایش خطوط توسط IOC منطقه، ارتقاء کیفیت عملیات انتقال و نگهداشت، ایمن سازی خطوط ٢٤ اینچ سرخون- رفسنجان، تزریق گاز انشعاب به نیروگاه کهنوج، عملیات رفع نشتی مسیر بلودان و تاسیسات بین راهی از جمله فعالیت‌های این منطقه در بازه زمانی یادشده بوده است.
 
مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز ادامه داد: تعمیر توربین در تاسیسات تقویت فشار گاز برای آمادگی بیشتر در فصل سرما از دیگر فعالیت‌های انجام شده در وسیع ترین منطقه عملیاتی کشور در ماه‌های ابتدایی سال ٩٤ بوده که توسط کارکنان سخت کوش این منطقه در آب و هوای بالای ٥٠ درجه انجام شده است.
 
به گزارش شانا؛ باتوجه به ٤٣٣ هزار و ٥٠٠ کیلومتر پهنه خاکی که ٢٦ درصد از خاک کشور را تشکیل می‌دهد، منطقه شش عملیات انتقال گاز، وسیع ترین منطقه عملیاتی میان مناطق ١٠گانه محسوب می‌شود.
 
بر پایه این گزارش؛ تنوع اقلیمی از سرمای زیر ٢٥ درجه تا گرمای بالای ٥٠ درجه، وجود خطوط منفرد و بیش از ٢,٥ کیلومتر خط لوله در بستر دریا را می توان از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه برشمرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.