ترانسفورماتور 230 کیلوولت آسیب‌دیده پست برق شوش تهران که از مدار خارج شده بود، در کمترین زمان ممکن و با توانمندی نیروهای نوسازی و تعمیرات اساسی شرکت متانیر به مدار بازگشت.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر اجرایی طرح‌های نوسازی و تعمیرات اساسی شرکت متانیر علت این حادثه را آسیب یکی از قطعات دایورتر سوئیچ اعلام کرد و گفت: تولید گاز فراوان با فشار بالا، باعث آسیب دیدگی جدی در محفظه هوزینگ شده بود که در نهایت منجر به خروج ترانسفورماتور از مدار شد.

مصطفی مه‌بادی افزود: خرید مشابه خارجی این ترانسفورماتور علاوه بر هزینه هنگفت، زمان طولانی را برای تحویل طلب می‌کرد و با توجه به پیک گرمای تابستان، ریسک بالای شبکه را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: بعد از بروز این حادثه نیروهای متخصص مجری طرح های نوسازی، قطعه‌های آسیب دیده را برای بازسازی به شرکت متانیر منتقل کردند. 

مه‌بادی تصریح کرد: دایورتر سوئیچ و هوزینگ تپ چنجر پس از انتقال به کارگاه، ظرف مدت 6 روز و با هزینه کمتر از مشابه خارجی آن آماده بهره‌برداری شده و پس از نصب، تست و راه‌اندازی، ترانسفورماتور 230.63 کیلوولت برق‌دار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار