نزديک به 117 ميليارد ليتر نفت خام و انواع فرآورده‌های نفتی در سال گذشته از طريق خط لوله به مبادی مصرف انتقال داده شد.

انتقال 117 ميليارد ليتر نفت خام و انواع فرآورده‌های نفتی از طريق خط لولهبه گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، مدير برنامه‌ريزي شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، گفت: پارسال نزديک به 65 ميليارد و 681 ميليون ليتر نفت خام و 51 ميليارد و 259 ميليون ليتر انواع فرآورده نفتي از طريق خطوط لوله به مبادي مصرف منتقل شده است.

سيامک شيخ مقدس، نفت خام و فرآورده‌هاي ارسالي به مبادي مصرف از اين طريق (خط لوله) به لحاظ تن _کيلومتر را در سال گذشته نيز  54,9 ميليارد اعلام کرد.

وي اظهار کرد: از اين ميزان (حدود 55 ميليارد تن _کيلومتر) نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي ارسالي به مبادي مصرف از طريق خط لوله، 59 درصد نفت خام و 41 درصد فرآورده‌هاي نفتي بوده است.

به گفته شيخ مقدس، پارسال درباره  انتقال فرآورده‌هاي نفتي به وسيله خط لوله، اندکي کاهش داشته‌ايم که البته اين مهم به اين دليل که نيروگاه‌ها از سوخت پاک (گازطبيعي) استفاده کرده‌اند، اتفاق خوبي است.

وي تصريح کرد: تامين و توليد گاز به ميزان کافي موجب شده است تا در انتقال فرآورده‌هاي نفتي به اين بخش (نيروگاه‌ها) کمي کاهش داشته باشيم تا آنجا که در سه ماه نخست امسال نيز 12 درصد کاهش انتقال فرآورده به وسيله خطوط لوله ثبت شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار