سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو انجمن تغذیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

سرخ کردن زیاد باعث بروز سرطان می‌شود

عضو انجمن تغذیه با اشاره به تاثیر عادات بد غذایی در بروز بیماری‌ها گفت:‌ سرخ کردن زیاد غذا سبب می‌شود فرد به سرطان مبتلا شود.

برلیانت بزرگمهر، عضو انجمن تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عادت‌های غذایی بد افراد اظهار کرد:‌ هم اکنون نمک و گوشت قرمز به میزان زیاد و نوشابه‌های گازدار و شربت‌ها استفاده می‌شود در این نوشابه‌های گازدار و شربت‌ها، میزان بسیار زیادی قند وجود دارد.

وی افزود: شیوع چاقی و بیماری‌های قلبی-عروقی در جامعه وجود دارد که به استفاده از غذاهای بسیار چرب باز می‌گردد. همچنین سرخ کردن به میزان زیاد سبب بروز سرطان می‌شود سرد و گرم شدن روغن در فست فودها نیز این بیماری را در فرد ایجاد می‌کند.

عضو انجمن تغذیه با اشاره به شیوع دیابت بیان کرد: تغذیه غلط در بروز بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد به عنوان مثال مصرف فیبر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و بیماری‌ دیابت موثر واقع می‌شود. مصرف فیبر به  اندازه کافی در افراد مبتلا به دیابت باعث می‌شود قند خون این افراد کنترل شود.

بزرگمهر در خصوص رژیم مدیترانه‌ای تصریح کرد: در رژیم مدیترانه‌ای به جای گوشت از منابع گیاهی و پروتئینی استفاده می‌کنند به عنوان مثال در این رژیم مخلوط غلات و حبوبات یا غلات و مغز دانه‌ها را جایگزین گوشت قرمز می‌کنیم در این رژیم باید از لبنیات نیز استفاده شود. رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سلامت بدن فرد را نیز به همراه داشته باشد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.