یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در شکل‌ گرفتن الگوی غذایی انسان، عادات غذایی است که تعیین‌کننده چگونگی انتخاب، آماده کردن طبخ، مصرف و نگهداری مواد غذایی می‌باشد.

دکتر بهمن محمدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براری سرخ کردن غذا معمولا از روغن زیادی استفاده می‌شود که عوارض ناگواری دارد. به هنگام سرخ کردن، درجه حرارت غذا بالا‌تر از حرارت جوش می‌رسد و در چنین درجاتی بعضی مواد مغذی موجود در غذا به مقدار زیادی کاهش می‌یابند. پس باید تا جایی که می‌شود، از سرخ کردن غذا خودداری کنید و در صورت تمایل زیاد به مصرف مواد سرخ کرده، به تفت دادن مختصر مواد غذایی با روغن خیلی کم بسنده شود. 

وی افزود: یکی از وظایف نمک، نگهداری آب در بدن است؛ بنابراین مصرف نمک زیاد موجب جمع شدن آب در بدن و ایجاد ورم می‌شود که این امر موجب افزایش وزن خواهد شد. مصرف نمک زیاد به خصوص برای افرادی که مبتلا به افزایش فشار خون هستند، مفید نبوده و باعث بالارفتن فشار خون و در نتیجه مساعد کردن زمینه برای ابتلای بدن به عوارض قلبی- عروقی می‌شود. 

دکتر محمدی تصریح کرد: چای دارای ماده‌ای به نام تانن است که با آهن موجود در منابع گیاهی، ترکیبی به نام تانات آهن ایجاد می‌کند که مانع جذب آهن و موجب دفع آن از بدن می‌شود؛ پس مصرف چای، بلافاصله یا با فاصله‌ای کوتاه بعد از غذا غلط است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، روغن ، نمک ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار