سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

مجالس کشورهای اسلامی باید در برابر تجاوز نامشروع عربستان به یمن بایستند/ به آمریکا اجازه نمی‌دهیم برخلاف تعهدات قدم بردارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تجاوز غیر انسانی رژیم عربستان به مردم مظلوم یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز یکشنبه 16 فرودین را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک آغاز سال 1394 و روزهای میلاد الهام بخش و پرفروغ حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) گفت: با نگاه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار الهام بخش سال 94 مطالبی را عرض می‌کنم.
 
وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه اهل ایمان را خطاب قرار داده است و برای آنان سه برنامه راهگشا و اقتدار آفرین را تعریف فرموده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: گام اول صبر فردی است با توجه به تقابل صبر با واژه "صابروا" می‌توان استفاده کرد که تاکید خدای متعال بر آن که اهل ایمان اهل صبر و استقامت باشند صبر فردی آنان است در مسائل فردی در حوزه‌های اعتقادی و فکری و اخلاقی و رفتاری بعد از تاکید بر صبر در کنار عقیده و ایمان که کلید واژه رسیدن به سعادت است می‌فرماید صابروا با صیغه مفاعله بر صبر طرفینی دلالت دارد.

وی افزود: قرآن پژوهان برای صبر دو مصداق را ذکر کرده‌اند نخست مصابره به معنای صبر جمعی داخلی است اهل ایمان صبر فردی خود را با پیوند زدن به صبر دیگران تکامل ببخشید با برادران و خواهران ایمانی خویش معاضدت و همراهی و معاونت داشته باشید، معاونت و معاضدت طرفینی به سود یکدیگر در مسائل تبادل داشتن در امور اجرایی همکاری نمودن در مسائل دفاعی مصابره و هماهنگی جمعی داشتن وکاستی یکدیگر را جبران نمودن.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: صبر را با یکدیگر تبادل نماییم صبر محدود خود را با صبر جمعی به کمال برسانیم، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت نگاه به این آموزه قرآن کریم دارد در کنار هم باشیم در امور اجرایی در مسائل دفاعی در مسائل مهم بین‌المللی در راهبردهای کلان ملی هم فکری و تبادل نظر داشته باشیم تا به همدلی کامل برسیم و در سایه این همدلی به همزبانی دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: جامعه جهانی از شما یک صدای واحد را بشنود دشمن شما را در کنار هم یک جبهه واحد و هماهنگ ببیند مصابره به معنای در کنار یکدیگر قرار گرفتن است و مجلس با همه وجود در کنار دولت، دولت هم با همه توان در کنار مجلس، مجلس و دولت نیز در کنار دستگاه قضایی نهادهای سیاسی و اجرایی همه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت بزرگ ایران در راستای ارتقا و افزایش اعتماد و پیوند استوار دولت و ملت آحاد جامعه با نظام اسلامی قرار بگیرند و این روح پیام رهبر معظم انقلاب و شعار سال جاری است که سخن قرآن کریم نیز است.

وی در ادامه تصریح کرد: اما معنای دومی که از واژه "صابرو" استفاده شده مصابره در برابر دشمن خارجی است مفسر هوشمند قرآن کریم در تفسیر کشاب در بیان این کلمه مبارکه می‌گوید صابروا یعنی اگر دشمن در برابر شما ایستاده است شما مکلفید یکپارچه و متحد و هماهنگ در برابر دشمن بایستید مبادا صبر و پایداری شما از دشمنان شما کمتر باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: روح پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی یکپارچگی ملت ایران است در برابر زیاده خواهان و جبهه استکبار و در برابر آمریکا این همان راهی است که ما در دفاع مقدس پیمودیم،‌ صبر و استقامت و پایداری شهدای عالیقدر رزمندگان جانبازان افتخار آفرین آزادگان صبور ملت بزرگ ایران دشمن را به ستوه آورد در برابر شما تسلیم کرد.

وی اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا در حوزه فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در طول 12 سال امروز شما را در جایگاهی قرار داده است که دشمن اذعان می‌کند جمهوری اسلامی ایران در کلوپ هسته‌ای جهان تعریف می‌شود و دشمن اذعان می‌کند که چرخه کامل سوخت در خاک جمهوری اسلامی ایران سامان می‌یابد این در سایه استقامت و پایداری ملت ایران و حرکت در راهبردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریف نمودند به دست آمده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی تاکید کرد: تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی که در راه دستیابی به دانش و فناوری هسته‌ای به دست آورده‌اند، حراست بنماید.

وی تاکید کرد: لذا از دولت محترم و از تیم مذاکره کننده به طور جدی می‌خواهیم در چارچوب تعریف شده و تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر هم افزایی و ایجاد یک جبهه واحد قدم بردارند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: امروز دولت و ملت و مجلس شورای اسلامی در مورد هسته‌ای یک سخن واحد دارند و آن چارچوب تعریف شده و تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید در حفظ و حراست از دستاورد هسته‌ای و فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی گفت: در همین مسیر است که می‌توانیم به پیروز‌ی‌های بزرگ دست یابیم و به آمریکا و متحدینش اجازه نخواهیم داد پیمان‌ها را بشکنند و برخلاف تعهدات قدم بردارند و از عزت و اقتدار ملی خود حراست می‌نماییم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه تصریح کرد: ملت ایران و جامعه جهانی توجه دارند غرب هیچ گاه برای هیچ کشوری حق غنی سازی را به رسمیت نخواهد شناخت تنها یک استثنا وجود دارد و آن ایران است که گرفتن این حق در ساختار نظام بین المللی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران محسوب می‌شود که در راستای دفاع از منافع ملی و حرکت در چارچوب خطوط تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب گام برداشته و برخواهد داشت.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی تجاوز غیرانسانی رژیم عربستان به کشور یمن مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را به طور قاطع محکوم می‌نماید و از جامعه جهانی که خود را به اصطلاح مدافع دمکراسی قلمداد می‌کنند و از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار داریم که با قاطعیت در برابر این تجاوز غیرانسانی حمله به زنان و کودکان و اردوگاه آوارگان یمن بایستند و اجازه ندهند زیرساخت‌های اقتصادی ملت مظلوم کشور یمن در زیر حملات ناجوانمردانه جنگ افزارهای رژیم عربستان مورد آسیب قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: از کشورهای اسلامی در پارلمان‌ها و مجالس اسلامی می‌خواهیم به طور جدی و قاطع در برابر این تجاوزات نامشروع که برخلاف همه آموزه‌های انسانی اخلاقی دینی و سیاسی در حال انجام است بایستند و خواستار قطع فوری این حملات به کشور دوست و برادر و ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن هستیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان درگذشت همشیره مکرم رهبر معظم انقلاب اسلامی را خدمت معظم له تسلیت عرض کرد و گفت: هم چنین درگذشت والده مکرمه ریاست جمهوری اسلامی را نیز خدمت این بزرگوار عرض تسلیت داریم.

نایب رئیس مجلس هم چنین درگذشت همسر مکرمه پرهیزگار و متدین آیت‌الله خاتمی یار امام(ره) را خدمت تابش نماینده اردکان و بیت شریف آیت‌الله خاتمی تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: درگذشت همسر مکرمه آیت‌الله جنتی عضو شورای نگهبان را تسلیت گفت.

وی در پایان هم چنین خدمت امیری‌خامکانی نماینده  زرند  هم به مناسبت درگذشت پدر بزرگوارشان تسلیت گفت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.