جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واکنش مجلس به اظهارات گستاخانه رئیس جمهور ترکیه/اردوغان پس از عذرخواهی، به ایران سفر کند

رئیس کمیته بسیج مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه در مورد ایران گفت: اظهارات اردوغان اهانت به ملت ایران بود و قطعآ مجلس به این مسئله ورود خواهد کرد.

واکنش مجلس به اظهارات گستاخانه رئیس جمهور ترکیه/ اردوغان پس از عذرخواهی، به ایران سفر کند
محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد و گفت: اظهارات رجب طیب اردوغان اهانت به ملت ایران بود.  
 
وی افزود: اردوغان ضمن عذرخواهی از ملت ایران باید از این نوع اظهارات گستاخانه ابراز برائت کند.  
 
رئیس کمیته بسیج در مورد برنامه سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران گفت: باید اردوغان اول عذرخواهی کند و پس از آن وارد ایران شود.  
 
جوکار اظهار داشت: بر اساس سه اصل حکمت، عزت و مصلحت، سفر اردوغان به ایران در شرایط فعلی به صلاح نخواهد بود.  
 
وی خاطر نشان کرد: قطعآ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و اگر لازم باشد آن را در صحن علنی مجلس نیز مطرح خواهیم کرد.  

گفتنی است؛در همین باره روز گذشته، علاءالدین بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای اخیر دولت ترکیه در خصوص اینکه جمهوری اسلامی مشغول نقش آفرینی در یمن است، تصریح کرد: ما اگر سیاست‌های دولت ترکیه را به عنوان زنجیره‌ای فرض کنیم، در طول سالهای اخیر بسیار از این حلقه‌ها از جمله حلقه‌های منفی بوده و با شکست روبرو شده و مسائل سوریه مثال بارزی بر این موضوع است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: دولت ترکیه سال‌هاست با ایجاد تسلیحات برای تروریست‌ها و ایجاد فرصت برای آموزش و تقویت آن‌ها که حتی رعایت حق همسایگی کشور اسلامی را نداشت و سیاست‌های این کشور که به دنبال تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه بود هم با شکست روبرو شد.  
 
بروجردی در ادامه تصریح کرد: دولت ترکیه در عراق هم وضعیت مشابهی را دنبال کرد و علی رغم اینکه ما پیوسته به کشور اسلامی همسایه خود (ترکیه) احترام گذاشته‌ایم و این خود از سیاست‌های جمهوری اسلامی است،می‌توان گفت که اینگونه موضع گیری‌ها از سوی دولت ترکیه به هیچ وجه قابل قبول نبوده و حتما مردود است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:ایران این افتخار را در بین ۵۷ کشور اسلامی دارد که همواره بنیانگذار تقریب و منادی وحدت جهان اسلامی می‌باشد.  
 
وی متذکر شد: نکات و موضع گیری‌های اخیر دولت ترکیه مبنی بر اینکه ایران به دنبال حاکمیت شیعه است، قطعا نکته کاملا غلطی است، چرا که ما بیشترین حجم کمک‌هایمان به مبارزینی است که از برادران اهل سنت و جهاد اسلامی و حماس می‌باشند که بسیاری از آن‌ها از مبارزین علیه رژیم صهیونیستی هستند.  
 
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم کج راهه‌ای که دولت ترکیه در آن قدم بر می‌دارد تغییر کرده و این کشور سیاست‌های خود را اصلاح کند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۴
کسی نمیتواندبه مردم ایران توهین کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
مجلس دولت را ملزم کند به اتخاذ موضع مشخص و واکنش تند به این جسارت مزدور اسرائیلی این مملکت مملکت امام زمان است و.نباید در مقابل تفاله های عثمانی وهابی موضع انفعالی داشته باشد غیرت ایرانی اسلامی را لکه دار نکنید آقایان این خواست مردم است
آخرین اخبار