دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مدرکگرایی موجب شده است، کمترین توجهی به کیفیت آموزش نشود و شاخصهای پژوهشی به حاشیه رانده شود.
وی افزود: در حال حاضر مدارک دانشگاهی بدون توجه به شاخصهای پژوهشی اعطا میشود و در واقع بحث مهم و جدی آمایش سرزمین به فراموشی سپرده شده است.
وی با بیان اینکه اکنون شاهد رشد کمی و بیقواره مدرک گرایی از کشور هستیم خاطر نشان کرد: یکی از واجبات کیفی گرایی در امر آموزش توجه به شاخصهای پژوهشی است اما آیا کدام دانشگاه اعطای مدارک دانشجویان را منوط به این فاکتور میداند؟
وی تصریح کرد: بحث مدرک گرایی در سالهای اخیر آسیبهای فراوانی به بدنه آموزش عالی کشور زده است و هیچ راهی جز تغییر نگرش در مقوله آموزش وجود ندارد، یعنی اگر بخواهیم بر مشکلات کنونی حوزه آموزش عالی فائق آییم، باید به مقابله با مدرک گرایی بپردازیم و پژوهش و کاربردی بودن را جایگزین شیوه کمی آموزش در دانشگاهها کنیم.
انتهای پیام/