سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

لزوم تلاش برای افزایش جذب گردشگر خارجی به استان

تلاش برای افزایش جذب گردشگر خارجی علاوه بر افزایش اشتغال سبب جذب سرمایه در استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:در زمینه گردشگری، تا جوامع محلی در نظر گرفته نشود موفقیت حاصل نمی‌شود.

رحمتی افزود : متاسفانه در بعضی اوقات برداشت صحیحی از مقوله گردشگری وجود ندارد، طوری که برخی اوقات، تعاریف آکادمیک آن نیز مشکل وجود دارد.

وی از روند رو به رشد ورود توریستهای خارجی به استان زنجان خبر داد و افزود : آمار 6 ماهه نخست امسال این موضوع را تایید می کند.

 این مسئول با بیان اینکه راهنمایان گردشگری عامل اصلی جذب یا طرد گردشگران هستند که می‌توانند با ارائه اطلاعات صحیح و ایجاد جاذبه در جذب گردشگر کمک کنند، ادامه داد: مجموعه ای جوان و فعال در حوزه راهنمای گردشگری در استان زنجان تشکیل یافته که نسبت به دیگر استان‌ها موفق‌تر است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اشاره کرد: تمام اقداماتی که در صنعت گردشگری انجام می‌شود برای بهبود وضعیت آن است، چرا که اگر قرار است گردشگری از سال 2020 به بعد، قویترین اقتصاد دنیا در درآمدهای منطقه‌ای باشد و ایران نیز از آن سهمی داشته باشد باید به توسعه صنعت گردشگری همت توجه کرد.

رحمتی تصریح کرد: سفر، توزیع درآمد مازاد خانوار است که خانوارها مازاد درآمد خود را در مکان دیگر هزینه کند لذا اگر خانوادهای از استان درآمد مازاد خود را در سفر هزینه کرده ولی گردشگران دیگری درآمد مازاد خود را در استان هزینه نکنند درآمد سرانه استان کاهش می‌یابد لذا لازم است درآمدهای مازاد خانوار به استان بیاید.

وی ادامه داد : امسال در استان به تبع کل کشور میزان حضور گردشگر افزایش یافته است به گونهای که تعداد 860 نفر گردشگر خارجی 6 ماهه اول سال گذشته به 3660 نفر در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطر نشان کرد: تلاش برای جذب افزایش گردشگر خارجی علاوه بر افزایش اشتغال سبب جذب سرمایه نیز می‌شود گرچه باید تاکید کرد که یکی از راههای پیشرفت عدم رضایت از وضعیت موجود است .




انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: زنجان ، افزایش ، گردشگر ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.