رئیس میراث فرهنگی کاشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاشان با داشتن آثار تاریخی بسیار نیازمند توجه بیشتر است

حمیدرضا زیارتی گفت: کاشان شهری تاریخی و کهن، اعتبارات لازم را در مقایسه با حجم داشته‌های تاریخی و با ارزش خود ندارد و نیازمند توجه و نگاه ویژه و با اهمیت تر از سوی مسئولان است.

حمید زیارتی رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان در خصوص روز جهانی گردشگری در کاشان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی از صنعت گردشگری سخن به میان می‌آید نگاه‌ها به شهرهایی دوخته خواهد شد که تاریخ کهن و آثار تاریخی بسیار دارد و همچنین به شهرهایی که طبیعت زیبا و منابع خدادادی داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ کاشان نیز از این قاعده مستثنا نیست، همه جای ایران زیباست اما کاشان شهری است که از دیر باز صاحب فرهنگ و تمدن پیشینه تاریخی بوده است.

زیارتی اظهار داشت: با در نظر گرفتن شهرستان بودن کاشان و داشته‌های تاریخی آن که هر لحظه آسیب و گزند در کمین این آثار است در مقایسه با شهرستان‌هایی با همین مقدار جمعیت و وسعت در بحث تخصیص اعتبار باید توجه بیشتری از سوی مسئولان شاهد باشیم.

وی افزود: کاشان آثار تاریخی بسیاری نظیر، حمام‌ها، آب انبارها، مساجد، مدارس تاریخی، خانه‌های تاریخی، شهرهای زیر زمینی که در حومه طاهر آباد با قدمت کهن، تپه‌های تاریخی سیلک و بسیاری دیگر از آثار و مکان‌های باارزش و با قدمت این خطه که در بعد بین المللی هویت گذشته و با ارزش ایران هستند؛ باید اعتبار ویژه به آن‌ها اختصاص داده شود.

زیارتی تصریح کرد: از کمک‌های فعلی کاملا راضی هستیم اما اگر بخواهیم در راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امیدی که توجه ویژه به صنعت گردشگری دارد گامی موثر برداریم نیازمند کمک ویژه و در خور شأن آثار تاریخی این دیار هستیم.

وی عنوان کرد:‌در سال جاری اگر بخواهیم در بخش گردشگری و حضور گردشگران خارجی به کاشان بخواهیم نگاهی داشته باشیم باید گفت از این حیث نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خود در حفظ آثار، جذب گردشگر و شکوفایی اقتصادی که از صنعت گردشگری حاصل می‌شود را خواهیم کرد.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار