معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در سه ماه تابستان امسال بیش از 17 میلیون مسافر داخلی و خارجی به مشهد سفر کردند.

سیدجواد موسوی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: در مدت مشابه پارسال شمار مسافران 16 میلیون و 600 هزار نفر بود که به این ترتیب امسال بیش از دو درصد افزایش ورود مسافر داشته ایم.

وی تصریح کرد: از مجموع مسافران ورودی در تابستان امسال بیش از یک میلیون نفر گردشگر خارجی بودند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد افزایش نشان می دهد.

موسوی با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران خارجی ورودی به مشهد از کشورهای حاشیه خلیح فارس و نیز کشورهای اروپایی بودند، گفت: جالب توجه این است که گردشگران ورودی از کشورهای اروپایی علاقه بسیار زیادی به بازدید از اماکن و آثار تاریخی در سطح خراسان رضوی دارند لذا بلافاصله پس از حضور در مشهد به تورهای گردشگری می روند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: 1700 واحد تاسیسات گردشگری شامل واحدهای اقامتی، تاسیسات پذیرایی و واحدهای میان راهی در خراسان رضوی وجود دارد.

وی گفت: این واحدها میزبان 17 میلیون مسافر داخلی و خارجی بوده اند بطوری که طی 10 روز پایانی تابستان 90 درصد گنجایش واحدهای اقامتی دائم و موقت در مشهد تکمیل شد.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: مشهد ، مسافرت ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.