مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی از برگزاری برنامه های ویژه برای بزرگداشت روز ملی روستا در شهرستان های استان خبر داد.

اسماعیل نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هدف از برگزاری این مراسم را ارج نهادن به جایگاه روستاییان ، فرهنگ آنان و فراهم ساختن زمینه ای برای تبیین سیاست های دولت در خصوص توسعه و پیشرفت روستایی عنوان کرد و افزود: به همین منظور 14 و 15 مهرماه در تمام شهرستان‌های استان مراسمی برای گرامیداشت روز ملی روستا برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی با وجود سه هزار و 350 روستای دارای سکنه ، دو هزار و 537 روستای دارای شورای اسلامی و دو هزار و 349 دهیاری مقام نخست را در کشور دارا می باشد، اظهار کرد: خراسان رضوی نخستین استانی است که مدل توسعه پایدار را برای 29 روستا به صورت پایلوت در دستورکار قرار داده است.

نورمحمدی رسیدگی به مسائل مناطق روستایی در زمینه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام دستگاه های اجرایی دست اندرکار باید زمینه افزایش خودباوری و شکوفایی قابلیت های موجود در روستاها را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با تاکید بر نقش موثر زنان در توسعه روستاها بیان کرد: 24 مهرماه نیز همایش ملی زن و توسعه پایدار روستایی به میزبانی دانشگاه فردوسی در مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مشهد ، روستا ، شوراها ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.