سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گودرزی عنوان کرد:

آمار افزایش ازدواج موقت را نمی‌پذیرم/ وظیفه وزارت ورزش و جوانان پیگیری وظایف سازمانها در حوزه جوانان است

وزیر ورزش و جوانان گفت: گزارشهایی در خصوص افزایش ازدواج موقت ارائه شده است که من آنها را نمی پذیرم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته دولت برگزار شد ، با اشاره ه افزایش ازدواج موقت بین جوانان گفت: تعیین سبک زندگی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.


وی در ادامه افزود: گزارش‌هایی در خصوص افزایش ازدواج موقت در میان جوانان ارائه شده است که قابل استناد نیست و من آنها را نمی پذیرم.


گودرزی در خصوص شفاف سازی وضعیت دستگاه‌ها گفت: موارد عمده ای استخراج شده است که در شورای عالی جوانان مطرح خواهد شد.


وی یادآور شد: جلسات متعددی در ارتباط با سمنهای حوزه جوانان برگزار شده است و این یکی از کارهایی است که پیگیری شده ، بسیاری از سمنها فعال شده و جلسات متعددی در استانها برای بررسی مشکلات این نهادها برگزار شده است و کمکهایی نیز در این زمینه انجام شده است اما این کار جاری و دیر پاسخ است.


وی در خصوص راه‌اندازی مراکز مشاوره گفت: این موضوع تأیید صلاحیت شده است.


وی با اشاره به اینکه پیگیر مسکن جوانان هستیم گفت: این مسائلی است که در بلندمدت نتیجه خواهد داد. یکی از معضلات اجتماعی موضوع خشم و نزاعهای خیابانی است که کارگاه‌های بسیار گسترده ای برای کنترل خشم در سطح کشور انجام می شود.


وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت تفکیک این وزارتخانه و سازمان ملی جوانان گفت: این موضوع در حد مطالعه کارشناسی است و شورای راهبردی جوانان در حال بررسی است اگر به نتیجه برسد که این موضوع مفید است به صورت لایحه تقدیم دولت می کنیم.


گودرزی در خصوص تقویت هویت دینی و ملی اظهار داشت: دستگاه ورزش یکی از محملهایی است که می تواند در تقویت فرهنگ دینی موثر باشد ، همچنین ما شاهد هستیم که وقتی یک مسابقه ملی بین ما و کشورهای دیگر رخ می‌دهد پیوند ملی خود را نشان می دهد.
در حقیقت ورزش می‌تواند موجب استحکام بین قومیتها شود .

وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به اینکه دولت مقتدر بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند خاطر نشان کرد: باید ببینیم دولت باید به عنوان یک نهاد مورد قبول آحاد جامعه خدمت می کند خوشبختانه دولت یازدهم با عقل و استدلال با مسائل روبرو می شود و در هر گفتمانی که استدلال و اتکا به منطق باشد نتایج مثبت و خوبی خواهد داشت.

 *وظیفه وزارت ورزش و جوانان پیگیری وظایف سازمانها در حوزه جوانان است


وی در ادامه گفت: حوزه جوانان ، حوزه چالش‌برانگیزی است و مسئله جوانان این نیست که وزارت ورزش و جوانان بتواند برای جوانان مسکن بسازد و مشکلات فرهنگی آنان را حل کند و یا امر ازدواج را تسهیل کند بلکه این مسئولیت متعلق به تمام دستگاه‌های حاکمیتی است.


وی در ادامه افزود: وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد تکالیف سازمانهای دیگر را پیگیری کند مثلاً در خصوص وام ازدواج این وزارتخانه می‌تواند با مدیران بانکها مذاکره کند تا این کار تسریع یابد.


وزیر ورزش وجوانان اظهار داشت:در حقیقت آشنا سازی سازمانهای ذیربط در خصوص تکالیفشان نسبت به مسئله جوانان به عهده وزارت ورزش و جوانان است.


گودرزی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی در حوزه جوانان گفت: همچنین ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با شرکت اکثر معاونین وزرای مختلف نیز تشکیل شده است.


وی همچنین تصریح کرد: هزینه بالای ازدواج و وابستگی جوانان به خانواده‌ها، کاهش جاذبه‌های فرهنگی جوانان، افزایش نرخ بیکاری که مربوط به وضعیت کلان اقتصادی است ، کمبود یا فقدان مبانی تئوریک مطابق با فرهنگ اسلامی است که در خانواده‌ها شکل می گیرد و در دانشگاه ادامه می یابد، نا متناسب بودن وضعیت اوقات فراغت جوانان و ظهور آسیب‌های اجتماعی نیز از دیگر چالش‌های پیش رو در حوزه جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ضعف در تشکلهای مردم نهاد بیان داشت: سمنها به عنوان نهادهایی که می توانند امور جوانان را مدیریت کنند می توانند موثر باشند و باید از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابند.

وی در خصوص روشن نبودن جایگاه و اهمیت جوانان در تصمیم گیریهای کلان اظهار داشت: با مطرح کردن تشکیل پارلمان جوانان به دنبال تحقق این امر هستیم.


*هیچ دلیل بر عدم تشکیل شورای عالی جوانان وجود ندارد


وزیر ورزش و جوانان  با اشاره به اینکه هیچ دلیل خاصی بر عدم تشکیل شورای عالی جوانان وجود ندارد ، گفت: اخیراً دفتر معاونت اول اعلام کرده است که برای تشکیل شواری عالی جوانان آمادگی دارد. 18 وزیر در این شورا عضو هستند که هماهنگ سازی این 18 وزیر وقتگیر است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: ورزش ، سازمان ، نهاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
حقیقت تلخ‌است.........