وزیر ورزش و جوانان گفت: حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان آماده ارائه کمک های مادی و معنوی به سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نخستین همایش سازمان های مردم نهاد که بعدازظهر امروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: شکل گیری و رونق سمن ها ناشی از نوع نگاه دولت ها و حکومت هایی است که به مشارکت مردم دارند و یا به تعبیری نوع نگاهی است که به نحوه اداره جامعه شان دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نگاه مردم سالارانه باشد و اداره جامعه توسط نهادهای مدنی باشد شاهد تکثر و افزونی این نهادها خواهیم بود در غیر این صورت این جمعیت کاهش می یابد.
 
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که تمرکز در حکومت مشارکت مدنی را برنمی تابد و بالعکس افزود: اگر حکومت ها و دولت ها به دنبال بقا و حفظ خودشان باشند باید در توزیع قدرت به آحاد جامعه تلاش کنند چرا که در صورت بروز خطر و خیزش اجتماعی حکومت های متمرکز متلاشی و اضمحلال خواهد داشت.  
 
گودرزی افزود: در سال های اخیر حدود 100 هزار سمن تضعیف شده اند که امیدوارم روزی فعال شوند. حوزه جوانان وزارت ورزش کمک های مادی و معنوی خود را به این سمن ها ارائه خواهد داد.  
 
وزیر ورزش در ادامه آماری از هیئت های ورزشی ارائه کرد و گفت: 48 فدراسیون در کشور وجود دارد در مراکز استان 1500 هیئت ورزشی و در سراسر کشور 12 هزار هیئت که پیش از آن 15 هزار هیئت ورزشی در زمینه های مختلف وجود داشت که به صورت خودجوش شکل گرفته بود.
 
وی به نقش دولت در حمایت از هیئت ها اشاره کرد و گفت: دولت ها توانایی تضعیف هیئت های خودجوش را ندارند البته دولت ها ملزم به کمک آن ها هستند و این الزام قانونی نیست.
 
وزیر ورزش در پایان خاطر نشان کرد: رابطه ارگانیک میان سمن ها و نهادهای ملی و رسمی دولتی باید وجود داشته باشد چرا که می شود کار را به مردم واگذار کرد و این مورد تایید قانون اساسی است. 

انتهای پیام /
برچسب ها: دولت ، وزیر ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار