رئیس فراکسیون تشکل های غیردولتی مجلس گفت: سامانه فراکسیون سازمان های مردم نهاد برای استفاده از نظرات سمن ها راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زاکانی رئیس فراکسیون های تشکل های غیردولتی مجلس در نخستین همایش ملی سازمان های مردم نهاد بعدازظهر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد به نقش انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی دو قیمت دین و مردم را امروز پس از 35 سال به ارمغان آورده است.
 
وی افزود: توجه به دین و اهتمام به رای مردم در قالب مردم سالاری دینی است که جایگاه آن مشخص شده که سایرین در جهان از این نگاه متاثرند.
 
وی با بیان این که نقش سمن ها در جمهوری اسلامی ویژه بوده و در امروز و آینده می تواند تاثیرگذار باشد گفت: سمن ها با ویژگی های مردمی و داوطلبانه بدون اغراض قدرت طلبی و سهم خواهانه با تخصص و انگیزه ای بالا در جامعه به دنبال حرکتی در مسیری بهتر ایجاد شده اند آن ها در راستای بهره مند کردن افراد جامعه تشکیل می شوند.
 
زاکانی با بیان این که امروزه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و آثار آن ناآشنا و غافل هستیم گفت: دولت و مجلس می توانند سازمان های مردمی را مورد عنایت قرار دهند تا جایی که هم از ظرفیت متن جامعه و هم از سایر ظرفیت ها در حکومت بهره ببرند.  
 
این نماینده مجلس جایگاه سمن ها را بسیار رفیع دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی به شدت نیازمند توانمندی این سازمان ها هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه نظارت است. مجلس وظیفه خود می داند که در حوزه قانونگذاری مطالبات شما را فراهم کند.  
 
رئیس فراکسیون تشکل های غیردولتی مجلس با بیان این که بحث تشکل های مردم نهاد در مجلس هشتم ناتمام ماند بیان داشت: پس از چند سال در مجلس نهم بار دیگر این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مرکز پژوهش های مجلس نیز ارجاع داده شد.
 
زاکانی در پایان با اعلام این که سامانه فراکسیون سازمان های مردم نهاد برای استفاده این سازمان ها فعال شده است خاطر نشان کرد: نکاتی که شما سازمان ها بیان می کنید به صورت قانونی مدون و البته پویا و زنده در مجلس فراهم می شود که این امر نیز نیازمند کمک فکری شما در امر قانونگذاری است. 

انتهای پیام
برچسب ها: فراکسیون ، دولت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار