یک مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای صاحبان سمن‌ها و حمایت از سمن‌های جوان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران،  موضوع و مشکلات جوانان از طرح یک پیشنهاد شروع شد. زمانی که جمعی از مسئولین شاید به امید حل مشکلات جوان، ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان را مطرح کردند تا وزارت خانه‌ای تحت عنوان وزارت ورزش و جوان تشکیل شود.

اما گویا این ادغام موجب شد تا بخشی از ساختمان‌های جوانان و برخی از سازمان‌ها‌یی که برخی انجام فعالیت و ارائه خدمات داوطلبانه در عرصه‌های تربیتی جوانان و مشارکت جوانان فعالیت می‌کنند کم کم کمرنگ شوند.

یکی از سازمان‌ها، سازمان مردم نهاد جوانان بود که امروز از آن به عنوان سمن جوانان یاد می‌شود.

اما سمن جوانان پس از ادغام وزارت ورزش از سازمان ملی جوانان در سال 90 به اغما رفت. هرچند امید احیای دوباره آن وجود داشت، اما امروز با گذشت چند سال و در حالی که آوای تفکیک وزارت ورزش از جوانان به گوش می‌رسد، تنها تعداد محدودی از این سمن‌های جوانان وجود دارد، سمن‌های جوانانی که پشتیبانی و حمایت دولت برای احیای آن را می‌طلبد اما به گفته حجتی، مدیر شرکت مشارکت‌‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، از ابتدای سال 93 تا کنون دولت تنها حدود 300 میلیون تومان برای حمایت از 500 سمن فعال جوانان تخصیص داده است که به ازای هر سمن، 700 هزار تومان می‌شود.

حال می‌توان گفت: علی رغم دغدغه چند ساله مسئولان بر رفع مشکلات جوانان و با توجه به اینکه یکی از اهداف مسئولان از ایجاد سمن‌های جوان، رفع مشکلات جوانان است. گویا هیچ امتیازی برای تشکیل سمن‌های جوان وجود ندارد.

با توجه به قول وزیر ورزش و جوانان نسبت به تامین بودجه ارزیابی فعالیت‌های سمن‌های حوزه جوانان در سال 94، آیا این بودجه برای ارزیابی فعالیت سمن جوانان فراهم می‌شود یا خیر؟

گزارش از هنگامه فروغی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۴
کدوم جوون نصف این جوونا معتادند نصف دیگه دنبال وام اند.. به کجا کشیده میشیم
آخرین اخبار