وزیر ورزش و جوانان گفت: 7میلیارد تومان بودجه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار سازمان‌های مردم نهاد و NGOها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در اولین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید گفت: ‌جوانان در سایه ورزش قرار نگرفته اند چرا که آنچه در ورزش اتفاق می‌افتد به واسطه جوانان است آن را به حاشیه نبریم.


وی در خصوص NGOها گفت: ‌دولت تدبیر و امید نگاه سلیقه‌ای به این سازمان‌های مردم نهاد ندارند چرا که به لحاظ شاکله ‌فکری نمی‌تواند چنین نگاهی داشته باشند و حال نوبت شماست که مطالعات خود را به طور معقول، مشروع و در چهار چوب مطرح نمایید.

وی همچنین اظهار داشت: تقویت این نوع نگاه دولت و حاکمیتی مبنی بر تقویت این سازمان‌ها باید مورد احترام قرار گیرد. 

گودرزی به وجود  12هزار هیئت ورزشی در سطح ایران اشاره کرد و گفت:‌ همه ی این هیئت‌‌ها سازمان‌های مردم نهاد هستند و این خود یک مصداق خوب و نمونه محکمی است که شما می‌توانید با الگو گرفتن از آن ها این کار را انجام دهید.

دبیر ورزش و جوانان در خصوص ایجاد هویت و حمایت از   NGOها اظهار داشت: 7میلیارد تومان بودجه به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای NGOها در نظر گرفته شده است که می‌تواند کافی باشد.

گودرزی همچنین بیان داشت:‌ کار حوزه جوانان این است که دستگاهی را نسبت به وظایف خود در خصوص جوانان حساس کند و مطالبات جوانان را پیگیری نماید.

وی گفت:‌ ابتدا باید به دنبال تقویت زیرساخت‌های اقتصادی باشیم تا از این طریق جوانان هم منتفع شوند لذا باید از رکود خارج شویم و برای خروج از رکود چندین گام باید برداریم که یکی از این گام‌ها برداشت تحریم‌هاست عده‌ای که از قبل تحریم‌ها تحریم‌ها بهره می‌برند در قالب دلواپسی نهیب می‌زنند که کشور در حال فروش است. اما این درست نیست.

وی همچنین اظهار داشت: مسئله ازدیاد جمعیت به عنوان یک تهدید در اثر ازدواج جوانان مرتفع خواهد شد. و اگر فکر می‌کنیم که با تزریق وام مشکل جوانان حل می‌شود  اشتباه است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پیگیری وام ازدواج بیان کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده و در برنامه ششم توسعه سال 94 به موضوع جوانان به صورت ویژه پرداخته می‌شود.

گودرزی در پایان از تشکیل صندوق حمایت از ازدواج سخن گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه توانمندی جوانان و با اتکا با تجربه سالمندان شاهد توسعه و رشد و تعالی کشور باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، ورزش ، جوانان ، مردم نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.