همه ما با عبارت‌های ازدواج دائم و ازدواج موقت آشنا و از احکام شرعی آن‌ها اطلاع داریم اما کمتر پدیده‌ی ازدواج سپید به گوشمان خورده است.

حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ ازدواج پیوند مبارکی است که باعث نزدیک شدن افراد و رشد معنوی و عاطفی آن‌ها می‌شود.

مسلمأ برای این مهم لازم است که چهار چوب اخلاقی، شرعی و قانونی ازدواج به طور کامل لحاظ شود در صورتی که زن و مرد این  چهار چوب اخلاقی را رعایت نکنند مشکلات زیادی دامنگیر آن‌ها خواهد شد ، به عنوان مثال نبود امنیت کافی برای هر یک از زوجین برخوردها و مشکلات فراوانی را در بر دارد و می‌تواند استحکام خانواده‌ها را به شدت دچار مشکل سازد.

وی تصریح کرد:‌در ازدواج های سپید در حقیقت مؤلفه‌های اصلی ازدواج مورد لحاظ قرار نمی‌گیرد ، ازدواج واژه مقدسی  است،بنابراین زندگی دختر و پسر زیر یک سقف را بدون عقد شرعی نمی‌توان ازدواج نامید بلکه چنین ازدواجی با اهدافی مانند برآوردن نیازهای جنسی و روانی برقرار می‌شود و  اگرچه از زاویه ای برای مرد مثبت باشد، ولی اثر ویران کننده ای بر زن دارد چرا که زنان دارای زیبایی های خدادادی هستند که باید آن را در جای مناسب خود هزینه کنند ، زمانی که زیبایی زن به مرور زمان کاهش پیدا کند ممکن ا ست علاقه مرد به ادامه زندگی با او کم شود و او به زن دیگری گرایش پیدا کند.

ابراهیمی مقدم در خصوص علل گرایش به  ازدواج سپید گفت: نبود مسئولیت پذیری حداقل در یک طرف رابطه می‌تواند یکی از علل اصلی این امر باشد. نبود مسئولیت پذیری، ریسک فاکتور اساسی برای زندگی محسوب می‌شود. چرا که در چنین روابطی افراد مسئولیت عملکرد خود را به عهده نمی‌گیرند.

وی در خصوص تبعات ازدواج سپید افزود: فرزندان چنین ازدواجی بیشترین لطمه را متحمل می شوند، چرا که چنین ازدواجی ثبت نمی‌شود و سرنوشت آنان پس از تولد مشخص نیست. بارداری‌های ناخواسته و عوارض بهداشتی ناشی از سقط جنین غیر قانونی از تبعات دیگر ازدواج سپید است.

چنین رابطه ای موجب کاهش فرزند آوری می‌شود علاوه بر آن سطح زندگی افراد تغییر می‌کند و خلأ روانی برای دختر را در پی دارد و ممکن است حتی شانس مادر شدن او را کاهش دهد و حتی به آسیب‌هایی مانند اعتیاد سوق پیدا کنند، این درحالی است که مردان در صورت ترک چنین رابطه‌ای کمتر آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخلاق ، ازدواج ، مفقود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار