سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسرور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بورس کالا در منطقه آزاد انزلی افتتاح می‌شود / ضرورت ترمیم زیرساخت‌های گردشگری

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی نزدیک بودن به پایتخت را از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و گفت: به زودی بورس کالا در منطقه آزاد انزلی افتتاح می شود.

رضا مسرور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مزیت های منطقه آزاد انزلی نزدیکی به پایتخت است و البته مزیتی های دیگری هم خلق کرده ایم که صرفا در انزلی وجود دارد.

* افتتاحییه بورس کالا در منطقه آزاد انزلی

موقعیت خوب منطقه آزاد انزلی شرایط راه اندازی بورس کالا را دارد تا در شمال کشور ارتباط بهتری میان تجار داخلی و خارجی برقرار گردد.  

وی بیان کرد: بورس کالا در منطقه آزاد انزلی در 26 مرداد با حضور مسئولین مربوطه عملیاتی وافتتاح میشود،کالاهایی استراتژیکی مانند چوب، آهن، برنج و چای در بورس کالا قابل ارائه و خرید و فروش است که با توجه به موقعیت استان گیلان و محصولات خوب کشاورزی و همچنین بخشی از واردات چوب و آهن از محدوده منطق آزاد انزلی است.
 
مسرور در ادامه افزود: که این عوامل موجب محیا شدن شرایطی میشود که تجار خودشان کالاهایشان را در بورس کالا انزلی عرضه و این یک ظرفیت مناسب برای ارتباط  تجار کشوربه سایر کشورها است تا در عرضه کالاهای بورسی  در منطقه آزاد انزلی فعالیت کنند.

* سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

از امتيازات مهم منطقه آزاد انزلي، وجود بندرانزلي درسواحل درياي خزر به عنوان جزئي از آن است كه داراي امكانات و تاسيسات بندري مناسبي جهت تخليه و بارگيري و انبارداري بوده و در آينده نزديك نقش مهمي در كريدور شمال جنوب خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در رابطه با بخش های سرمایه گذاری شده در انزلی گفت:بخش های سرمایه گذاری شده درساخت مجتمع های تجاری و صنعت است که در حال حاضر 100 واحد صنعتی در این منطقه در حوزه پوشاک و صادرات به اروپا مشغول هستند.  

وی در خصوص دیگر ظرفیت های خوب انزلی را ترانزیت و گردشگری دانست و اظهار داشت: در 2 بخش ترانزیت و گردشگری منطقه آزاد انزلی را میتوان فعال تر کرد که در این خصوص اراده کشور ما و کشور روسیه بستگی دارد.

* زیرساخت های گردشگری در انزلی

انزلی از گذشته های دور مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و بخصوص سیاحان خارجی در سفرنامه های خود به دیدنیهای انزلی، درختهای مرکبات، مرداب، گلها و ... اشاره کرده اند. قايقراني‌، ماهيگيري و شكار پرندگان روي تالاب انزلي‌، قايقراني در دريا و گردش در پارك و بلوار ساحلي و ديدار از بازار محلي مجموعه اي از خدماتي است كه براي گردشگران تدارك ديده شده است که باید زیرساخت های آن مورد توجه قرار گیرد.
 
مسرور در رابطه با گردشگری توضیح داد: بخش گردشگری در انزلی با مشکلات زیرساختی مواجه است،و برای رفه آن ما از سرمایه گذاران جدیدی برای ساخت هتل و مراکز تجاری دعوت کرده ایم وهمچنین درهفته دولت کلنگ زنی چندین طرح سرمایه گذاری برای ساخت هتل و مرکز تجاری را خواهیم داشت.

* سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی محدوده حراست شده بندري و غير بندري است كه از شمول برخي ازمقررات جاري كشور متبوع خارج بوده وبا بهره گيري از مزايايي نظير معافيتهاي مالياتي ، بخشودگي سود و عوارض گمركي ، عدم وجود تشريفات زايد ارزي، اداري و مقررات دست و پاگير و همچنين سهولت و تسريع در فرآيندهاي صادرات و واردات با جذب سرمايه گذاري خارجي و انتقال فناوري به توسعه سرزمين اصلي كمك مي نمايد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص سرمایه گذاری های خارجی در منطقه آزاد انزلی گفت: در بخش صنعت و کالای همراه مسافر،چینی ها دراین منطقه سرمایه گذاری کرده اند که با فعال شدن کالای همراه مسافربا قاچاق مبارزه وکالاها هم ساماندهی میشوند، البته باید بگویم کالای همراه مسافر 3 الی 4 ماه است که به مرحله راه اندازی رسیده است.

 انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.