معرفی مناطق آزاد/

زمینه مناسب سرمایه گذاری در منطقه آزاد "کیش"+تصاویر

منطقه آزاد کيش با داشتن مکان هایی با استاندارد بین المللی و مزایای سرمایه گذاری فراوان فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛کیش در سال 1358 بر اساس مصوبه قانونی شورای انقلاب بندر آزاد اعلام گردید و از سال 1372 فعالیت آن با قانون چگونگی اداره مناطق آزاد منطبق گردید. ماموريت تعريف شده برای منطقه آزاد کيش در زمينه توريسم و گردشگري، تمرکز خدمات فرهنگي-رفاهي، صنايع پيشرفته، فن آوري اطلاعات، ايجاد بورس خدمات تجاري نفت و کالاهاي نفتي و مرکزيت يافتن در زمينه نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي و منطقه اي تعريف شده  است.

منطقه آزاد کيش با مساحتي بيش از 90 كيلومتر مربع درفاصله 18 كيلومتري ساحل جنوبي ايران قرار داشته و راه اصلي ارتباطي آن با داخل و خارج از کشور از مسير هوايي است. فرودگاه بين المللي کيش یکی از فرودگاه های مجهز کشور بوده و روزانه علاوه بر پروازهای داخلی هواپیماهای زیادی مسافران ایرانی و خارجی را از این جزیره  به مقصد کشورهای دور و نزدیک خارج و یا از کشورهای دیگر به این جزیره وارد می کنند. 



منطقه آزاد کيش با داشتن  بازار های شیک ،  هتل، هتل آپارتمان، متل و مهمانپذير های متعدد با استاندارد بین المللی و نیز انواع امكانات تفريحي و ورزشی سالانه پذيراي حدود دو ميليون نفر گردشگر ايراني و خارجي مي باشد.
 
منطقه آزاد کيش واقع در خليج فارس با مساحت 91 کيلومتر مربع که داراي کرانه هاي زيبا و ترجيحاً براي فعاليت هاي توريستي و محل مناسب براي فعاليت هاي غيرآلوده کننده، تجارت، بانکداري و بيمه گري با تاسیس مراکز آموزش عالي و مراکز درمانهاي تخصصي و تکنولوژي اطلاعات و تکنولوژي عالي و همچنین محل اجراي طرحهاي پيشاهنگ اقتصادي و تسري آن به ساير نقاط کشور است که با داشتن فرودگاه بين المللي و خدمات عمومي ديگر فضای مناسبی را ایجاد کرده است.

 

معرفی جزیره  کیش
 
جزيره کيش با 90457 کيلومتر مربع مساحت يکی از زيبا ترين جزاير خليج فارس است که در 18 کيلومتري کرانه جنوبی ايران بين مختصات جغرافيايی 53 درجه و   53 دقيقه تا54 درجه و 4 دقيقه طول شرقي از نصف النهار گرينويچ و 26 درجه و 29دقيقه تا 26 درجه و 35 دقيقه   عرض شمالی واقع شده است.
طول جزيره کيش 15 کيلومتر در محور شرقی-غربی و پهنای آن 7 کيلومتر در محور شمالی جنوبی و تقريبابيضي شکل است.
فاصله کيش از راه دريا تا جزيره هندورابی 28 کيلومتر ،تا جزيره فارور 55 کيلومتر ،تا جزيره سيری 87 کيلومتر ، تا جزيره ابوموسی 177 کيلومتر ،تا قشم 225 کيلومتر ، تا بندر عباس 300 کيلومتر، تا چابهار 675 تا بوشهر740  کيلومتر و تا دبی 200 کيلومتر فاصله کيش تا تهران از راه هوائی  1052 کيلومتر و از راه زمينی 1600 کيلومتر  فاصله کيش تا اصفهان نيز از راه زمينی 1200 کيلومتر است
کيش از طبيعتی زيبا و منحصر به فرد بر خوردار است . سواحل آرام با ماسه های   مرجانی آب زلال دريا که شفافيت کم نظير آن امکان مشاهده انواع آبزيان را در عمق چند متری مقدور می سازد پوشش گياهی مناسب و سر سبزی و طراوت آن به ويژه در هفت ماه از سال چشم اندازی زيبا و تماشائی به آن بخشيده است که سالانه حدود يک ميليون نفر از دوستداران طبيعت و دريا را به سوی خود جلب   می کند.
 


تاریخچه شکل گیری منطقه آزاد کیش

با مساحتي بيش از 90 كيلومتر مربع درفاصله 18 كيلومتري ساحل جنوبي ايران قرار دارد. در سال 1349 اين جزيره با توجه به ويژگي هاي طبيعي ، سواحل زيباي مرجاني ، آب هاي زلال پيرامون جزيره و بالاخره موقعيت استراتژيكي مناسب آن به عنوان مركز بين المللي توريستي انتخاب شد .


پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1361 جزيره كيش به عنوان نخستين منطقه آزاد كشور برگزيده شد . با داشتن 14 بازار كوچك و بزرگ ، حدود 7500 تخت اقامتي در هتل ها و انواع امكانات تفريحي سالانه پذيراي حدود يك ميليون نفر مسافر ايراني و خارجي است .

 كيش يكي از سرسبزترين جزاير خليج فارس مي باشد و در دو دهه اخير بيش از هزار هكتار از زمين هاي جزيره جنگل كاري شده است نتايج حاصل از سرشماري نفوس و مسکن کيش در سال 1380 نشان ميدهد که 4454 خانوار ،شامل 16501 نفر جمعيت، در کيش ساکن است .

راه اصلي ارتباطي کيش با داخل و خارج از کشور مسير هوايي بوده و فرودگاه بين المللي کيش مجهز به باند پروازي به طول 3663 متر و عرض 45 متر است و همچنین داراي امکانات اقامتي شامل 11 هتل،13 هتل آپارتمان ،18متل و 4 مهمانپذير باحدود 6500 تخت است.

مزایای سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در این منطقه شامل معافيت مالياتي 15 ساله از تاريخ بهره برداري براي فعاليت اقتصادي،عدم نياز به رواديد براي ورود وخروج خارجيان، آزادي كامل خروج ارز، انعطاف پذيري بيشتر عمليات بانكي، تضمين حقوق قانوني سرمايه گذاران خارجي، عدم محدوديت  براي سرمايه گذاري و مشاركت خارجي،سرعت عمل در انجام امور اداري،انتقال آسان سرمايه داخل ، خارج و ساير مناطق آزاد ايرانف معافيت از عوارض گمركي و سود بازرگاني براي واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتي و توليدي صنايع كيش، امكان سرمايه گذاري خارجي بدون مشاركت ايراني، امكان خريد و فروش و اجاره زمين براي سرمايه گذاران داخلي و اجره زمين به سرمايه گذاران ايراني و خارجي، عدم محدوديت خريد و فروش و تبديل ارز،انجام كليه معاملات و نقل و انتقال ارزي در منطقه توسط اشخاص حقيقي و حقوقي، ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي توسط سازمان منطقه آزاد ، آزادي ورود هرنوع كالا به استثناي كالاهاي مغاير با شرع اسلام يا قوانين خاص مربوط به مناطق آزاد، ترانزيت و صادرات مجدد كالاهاي خارجي با كمترين تشريفات،صدور كالاهاي توليد شده در منطقه به خارج از كشور يا ساير مناطق آزاد با كمترين تشريفات، صدور كالاهاي توليد شده با رعايت قوانين ارزش افزوده به داخل كشور،تعيين ضوابط حاكم برروابط بين كارگر وكارفرما براساس قراردادهاي منعقده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار