سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت؛

ایجاد فرصت شغلی برای 4 هزار نفر در منطقه آزاد ماکو

با راه‌اندازی کامل بازارچه کالای همراه مسافر منطقه آزاد ماکو، برای چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس حسین‌ فروزان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به راه‌اندازی بازارچه مرزی کالای همراه مسافر منطقه آزاد ماکو ساماندهی و رفع شده است.
 
وی راه‌اندازی این بازارچه را موجب بهره‌مندی مرزنشینان از مزیت‌های کالای همراه مسافر عنوان کرد و افزود: افزایش تردد مسافر و گردشگر به منطقه آزاد ماکو می‌تواند یکی از مزایای عمده راه‌اندازی و افتتاح بازارچه‌های کالای همراه مسافر برای مردمان این منطقه باشد.
 
فروزان تصریح کرد: تنوع و فراوانی کالاهای عرضه شده در منطقه نیز با راه‌اندازی این بازارچه افزایش خواهد یافت که خود می‌تواند عامل مهم دیگری در جذب گردشگر در منطقه آزاد ماکو باشد.
 
وی با اشاره به نحوه فعالیت غرفه‌های بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو، گفت: در این راستا با اعمال قانون منع تجمیع کالای مسافری، حضور صاحبان کالا در خرید و حمل کالا ضروری بوده و این قانون در بازارچه‌های مزبور نیز اعمال خواهد شد.
 
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به ایجاد 700 غرفه در این بازارچه، گفت: به این ترتیب با راه‌اندازی کامل غرفه‌های بازارچه کالای همراه مسافر، برای یک هزار نفر فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد شده و برای حداقل 3 هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم منبع درآمد ایجاد می‌شود.
 
وی همچنین با توجه به راه‌اندازی ترمینال چند منظوره در منطقه آزاد ماکو، گفت: این مسئله نیز می‌تواند عامل مهم دیگری در ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد در منطقه آزاد ماکو باشد.
 
فروزان خاطرنشان کرد: در همین راستا 12 هکتار زمین توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و 80 هکتار زمین به بخش خصوصی جهت راه‌اندازی ترمینال چند منظوره توسط منطقه آزاد ماکو اختصاص خواهد یافت.
 
 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.