سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بامداد امروز؛

هیأت کارشناسی و فنی آژانس وارد تهران شد/ نشست امروز نمایندگان سازمان انرژی اتمی و آژانس

هیأت کارشناسی و فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز ـ سه‌شنبه ـ به ریاست معاون آمانو وارد تهران شد و قرار است با نمایندگان سازمان انرژی اتمی درباره موضوعات ۶ و ۷ گانه و همکاری‌های ۲ طرف به رایزنی بپردازند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ هیأت کارشناسی و فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ترو واریورانتا» معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد تهران شدند.

قرار است مسئولان سازمان انرژی اتمی و نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قبل از ظهر امروز (سه‌شنبه) در محل این سازمان در تهران در خصوص موضوعات 6 گانه و هفت گانه و نحوه همکاری‌های دو طرف و تداوم آن به رایزنی و گفت‌وگو بپردازند.

نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس دوشنبه هفته گذشته 22 اردیبهشت ماه نیز در وین به مدت یک روز به گفت‌وگو پرداختند.


ایران و آژانس در طی دو روز مذاکره در 19 و 20 بهمن ماه 1392 نیز در خصوص 7 اقدام عملی که توسط ایران تا 25 اردیبهشت ماه 1393 اجرا خواهد شد، توافق کردند. این موارد به شرح زیر است:

1- ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با معدن ساغند یزد.

2- ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با کارخانه تغلیظ اردکان.

3- تحویل پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) بروز شده راکتور IR-40 (اراک).

4- اتخاذ اقدام در جهت به نتیجه رسانیدن رهیافت پادمان برای راکتور IR-40 (اراک).

5- ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و تنظیم بازدید فنی از مرکز لیزر لشکرآباد.

6- ارایه اطلاعات مواد چشمه[source material]، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت و یا غنی سازی نرسیده‌است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران.

7- ارایه اطلاعات و توضیحات به آژانس به منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی‌های ایمن)

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.