دیپلمات سابق آمریکایی بدون آنکه سندی ارائه کند، مدعی شد ایران چند بار به آژانس بین المللی انرژی اتمی دروغ گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ "جرج لامبراکیس" در گفتگوی  زنده با این شبکه تلویزیونی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 مدعی شد: فکر می کنم مذاکرات مشکل تر و مشکل تر می‌شود. اصل موضوع این است که آیا ایران به جامعه بین‌المللی تضمین‌هایی را می دهد که نشان دهند ایران دیگر دنبال سلاح هسته‌ای نیست. متاسفانه دیروز یا همین امروز بود که در خبرها آمده بود ایران درحال تولید تاسیسات موشکی با بردهای بیشتر است. این اقدامات رسیدن به توافق را خیلی سخت کرده است.

"محمد مرندی" استاد دانشگاه تهران هم که در این گفتگو حضور داشت از مواضع هسته ای جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

در ادامه "جرج لامبراکیس" محمد مرندی را به دروغگویی متهم کرد و گفت: روشن است که این مرد صحبت‌های تبلیغاتی می‌کند. شما دو یا سه بار به آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره کاری که می کنید دروغ گفتید. 

محمد مرندی گفت: روشن است کارشناسی که شما دعوت کردید هیچ یک از گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی را مطالعه نکرده است! هیچ تاسیساتی در ایران نبوده است که اعلام نشده باشد. همه تاسیسات ایران در چارچوب قوانین بین المللی اعلام شدند. بینندگان ما این گزینه را دارند که به وب سایت ها مراجعه کنند و گزارش ها را ببینند. آنها همچنین می توانند به وب سایت جنبش غیر متعهدها بروند و دهها بیانیه ی این جنبش در یک دهه گذشته در دفاع از برنامه ی هسته ای ایران را مطالعه کنند.

محمد مرندی ادامه داد: وقتی واشنگتن همیشه ایران را با حملات نظامی تهدید می کند و اوباما هم ایران را با مرگ و کشتار از طریق اقدامات تهاجمی، تهدید می کند آنگاه برای هر کشور مستقلی طبیعی است که بازدارنده قوی داشته باشد.

کارشناس آمریکایی گفت: من در آمریکا مقالاتی نوشته ام که در آنها گفته شد آمریکا ایران را تهدید نکرده است، اوباما هیچ تهدیدی علیه ایران مطرح نکرد.

در ادامه محمد مرندی به این کارشناس آمریکایی گفت: باراک اوباما در نطق سالیانه خود ایران را به صورت تلویحی به اقدام نظامی تهدید کرد و گفت همه گزینه ها روی میز است.

محمد مرندی همچنین به حمایت اطلاعاتی آمریکا از رژیم صدام در جنگ با ایران و دادن تسلیحات شیمیایی به صدام اشاره کرد.

این کارشناس ایرانی همچنین یادآور شد آمریکا یک فروند هواپیمای غیر نظامی ایران را در آبهای خلیج فارس هدف قرار داد و به تاسیسات نفتی ایران نیز حمله کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار