سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی:

مرکز تحقیقات استراتژیک باید گام‌های بزرگی در امر پژوهش بردارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: این مرکز باید به عنوان مرکزی پویا و زنده در جهت رشد، حرکت به سمت کمال، تکثیر و تغذیه با مراکز پژوهشی دیگر گام بردارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" به مناسبت روز "پژوهش" در جمع  تعدادی از پژوهشگران در "مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام" درباره اهمیت امر پژوهش در کشور اظهار داشت: توقعی که کشور از مرکز تحقیقات دارد بسیار فراتر از آنچه که اکنون وجود دارد، است.
 
وی افزود: در زمانی که ایران یک پارچه بود و پس از مدتی متفرق شد ارتباطات میان جهان اسلام در حوزه‌های فرهنگی از سوی ایران بسیار گسترده بود.
 
وی بیان داشت: یکی از وظایف مرکز تحقیقات ارتباط میان این مرکز با مراکز علمی دنیا علی الخصوص کشور‌های اسلامی است که در حال حاضر شاهد چنین برقراری عمیقی نیستیم.
 
ولایتی با بیان اینکه در حوزه‌های سیاسی و فکری در کشور مصر اقدامات بزرگی صورت گرفته است، گفت: مرکز استراتژیک باید حالت پدرانه را نسبت به بقیه مراکز آموزشی نسبت به افراد و اجتماع داشته باشد و هیچ گاه درها نباید برای پژوهشگران بسته باشد البته به برکت جمهوری اسلامی چنین مجالی برای امر پژوهش و پیشرفت به پژوهشگران داده شده است.
 
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: به لحاظ سرعت پیشرفت در امر پژوهش که منجر به چاپ و انتشار مقالات بین‌المللی شده است سرعت بی نظیری داریم و می‌توان گفت بیشترین سهم تمدن اسلامی را مردم کشور ما دارند.
 
ولایتی هدف اصلی مرکز تحقیقات استراتژیک را این گونه عنوان و تصریح کرد: در حوزه جهان اسلام باید بتوانیم پایه‌های تمدن نوین اسلامی را به لحاظ پژوهشی توجه کنیم و با همت شاهد پشت گیری این تمدن باشیم.
 
وی اضافه کرد: این مرکز باید به عنوان مرکزی پویا و زنده در جهت رشد، حرکت به سمت کمال، تکثیر و تغذیه با مراکز پژوهشی دیگر عمل کند.
 
ولایتی بیان داشت: ما باید بتوانیم با اعتماد آفرینی کارهایی را عرضه کنیم تا سرعت رشد و پیشرفت را و البته باید اقداماتی را که بدرد نظام جمهوری اسلامی می خورد انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی ما بازوی مشورتی مقام معظم رهبری هستیم گفت: توقع ایشان  ایجاد و برقراری تحولات اساسی در امر پژوهش است.
 
وی بیان داشت: کار‌های مقدماتی تاکنون حاصل شده اما فاصله زیادی تا پیشرفت در این زمینه داریم لذا باید با رصد کردن امور مختلف در این مسیر گام برداریم.
 
وی بیان داشت: در برخی از مسائل همچون انرژی هسته‌ای، انتشارات مقالات علمی فرستادن سفینه به فضا و کار‌های دفاعی رشد قابل توجهی داشته ایم اما در حوزه اقتصادی هنوز فاصله ی زیادی تا حد ایده آل و پیشرفت داریم لذا باید با استفاده از صاحب نظر با افراد مختلف در مسیر پیشرفت و تعالی گام برداریم.
 
ولایتی بیان داشت:  کسانی که مایل به همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک در جهت رشد پیشرفت این مرکز در امر پژوهش هستند و اینکه زیر مجموعه‌ای از ما نباشد می‌توانند به ما کمک کند.
 
ولایتی خاطر نشان کرد: رصد کردن سیاست‌های کلی مثل اصل 44قانون اساسی  و بررسی موانع پیش روی آن از جمله وظایفی است که ما باید به نحوه احسن انجام دهیم.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اصل هویت و بررسی آن در امر پژوهش گفت: هویت ملی اسلامی از جمله اقداماتی است که باید از سوی ما صورت بگیرد چرا که بدون هویت جمعی هیچ چیزی نیستیم.
 
وی افزود: باید با تحولاتی که به سرعت در جهان در حال رخ دادن است به بررسی آن بپردازیم و جایگاه خود را مشخص نماییم.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان خاطر نشان کرد: رصد کردن و پیش بینی امور اقتضای امر پژوهش را مشخص می‌کند لذا ما باید در سه بخش بنیادی، اموری و کاربردی در امر پژوهش به دنبال اهداف مشخص در این خصوص باشیم تا بتوانیم همگام با پیشرفت‌ها و تحولات بین‌المللی گام برداریم.

انتهای پیام/
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.