رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه‌ استفاده صلح آمیز از امکانات هسته‌ای که به دست پژوهشگران خود در کشور فراهم ساخته از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" در حاشیه‌ مراسم تقدیر از پژوهشگران کشور در "مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام" در جمع خبرنگاران درباره‌ اقدامات اخیر آمریکا مبنی بر اعلام تحریم علیه ایران اظهار داشت: ادامه مذاکرات و پایبندی به توافقات ژنو مربوط به سیاست خارجی اسلامی ایران است.
 
وی افزود: بدون تردید اگر طرف‌های مقابل به خصوص کشور آمریکا خلاف آنچه که تعهد کرده است، عمل کند در انزار بین‌المللی خودشان را رسوا کرده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: بعد از تحریم‌های جدید که قرار نبود برقرار شود برخی از اعضای 1+5 همچون روسیه نسبت به این اقدام اعتراض کردند و مطمئنا سایر کشورها چنین نظری را دارند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها ناچار به پایبندی به تعهدات هستند، گفت: آنها تجربه شکست در کشور‌هایی همچون لبنان، سوریه، عراق و افغانستان را نمی‌خواهند و نمی‌خواهند وضعیتشان در منطقه با جمهوری اسلامی ایران به سمتی برود که به مصلحت آنها نباشد.
 
ولایتی تصریح کرد: آمریکا بیش از ایران در رابطه با مسئله‌ هسته‌ای نیاز به اتخاذ تدابیر و فکر جدید دارد.
 
وی افزود: ایران بر سر مواضع خود درباره استفاده از صلح آمیز انرژی هسته‌ای در چارچوب مقررات همچون ان.پی.پی تاکید دارد و هیچ چیزی مانع ایران نخواهد شد.
 
ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اقدام غیر قانونی را در حیطه‌ مسائل هسته‌ای انجام نمی‌دهد، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشورمان مورد پذیرش اکثریت کشور‌های دنیا از جمله گروه‌ 1+5 است.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه آمریکا بر انجام تعهدات خود تناقص گویی کرد، گفت: در زمان مذاکرات ابراز توافق کرد اما برای جلب رضایت صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه حرف‌هایی خلاف واقع و توافقات انجام شده به زبان آورد.
 
ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه‌ استفاده صلح آمیز از امکانات هسته‌ای که به دست پژوهشگران خود در کشور فراهم ساخته از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۹:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
درود بر فرزند راستین انقلاب اسلامی ؛ایران سر بلند
آخرین اخبار