بشارتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفر "هاشمی رفسنجانی" آغازگر سفر شخصیت‌های برجسته به کشورهای منطقه است

وزير کشور دولت سازندگي با بیان اینکه سفر احتمالی هاشمی رفسنجانی به عربستان آغاز کننده فصل جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشور خواهد بود،‌ گفت: این سفرها می‌تواند آغازگر سفر شخصیت‌های تاثیرگذار به کشورهای منطقه باشد.

"علی‌محمد بشارتی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به احتمال سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان گفت: با روی کار آمدن دکتر روحانی و تعاملات جدید با جهان تلاش‌های چشمگیری از ناحیه محافل و شخصیت‌های سیاسی صورت گرفته تا روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه بیش از پیش بهبود یابد.
 
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان افزود: این موضوع مثبت و قابل تقدیر است به خصوص آن که اگر اين سفر از سوی شخصیتی هم چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انجام شود به این معناست که وی حاضر است  براي بهبود روابط با کشورهای منطقه تمام سعي و تلاش خود را به کار گيرد .
 
بشارتی تصریح کرد: دکتر روحانی برای گسترش روابط کشور با منطقه نيازمند همکاري همه ماست چرا که روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران نیازمند رفت و آمدهای فراوان است و اين امر با یک جا نشستن انجام نخواهد شد.
 
وی اظهار داشت: من در 10 سالی که قائم مقام وزیر امور خارجه بود،م به نقاط مختلف  دنیا سفر کرده‌ام که در این راستا ولایتی طنزگونه این طور بیان می‌کرد که "بشارتی قبل از آن‌ که صبح‌ها به سر کار بیاید یک سر به امارات مي‌رود! " .
 
وزیر کشور دولت سازندگی ادامه داد: سفرهای مقامات مختلف کشوری به سایر کشورها، موجب از بین رفتن سوءتفاهم‌ها خواهد شد و اين مساله بيانگر آن است که ما به دنبال سازندگي ايران هستیم و با کشورهای دیگر سرجنگ نداریم.  
 
بشارتی در ادامه افزود: ما هرگز با هیچ کشوری سرجنگ نداشته و نداریم  و قطعا از ناحیه ما خطری متوجه تمامیت ارزی کشورهاي منطقه نیست و جمهوری اسلامی ایران همواره برای تثبیت صلح و آرامش هر تلاشی بکند.
 
وی تصریح کرد: این حمایت‌ها اگر از زبان خود ما به گوش آن‌ها رسانده شود اثرات بیشتری خواهد داشت چرا که 99 درصد سفرهایی که به کشورهای منطقه انجام می‌شود علیه ماست و چه قدر خوب است که ما خود و از طريق شخصیت‌های برجسته‌مان به این کشورها سفر کنيم.
 
بشارتی در پایان با بیان اینکه سفر احتمالی هاشمی رفسنجانی به عربستان آغاز کننده فصل جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشور خواهد بود،‌ گفت: این سفرها می‌تواند آغازگر سفر شخصیت‌های تاثیرگذار به کشورهای منطقه باشد، ما هیچگاه از اين سفرها  زیان نکرده‌ایم .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار