زاهدان /

سیستان و بلوچستان با وجود ثروت های طبیعی مشکلات بسیاری دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود این همه ظرفیت و توانمندی در کنار توسعه انسانی و سرمایه های اجتماعی ، اما این استان با انباشت معضلات اجتماعی رو به رو است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی اوسط افزود: اگر هر کشوری بخشی از پتانسیل ها و ظرفیت های این استان را داشت و آن را محور تولید ثروت قرار می داد می توانست رفاه مردمش را فراهم کند.

وی خطاب به نخبگان گفت: مراکز علمی باید بررسی کنند که چرا با وجود این همه نیروی انسانی نخبه و توسعه یافته و مراکز علمی و آموزشی توانمند و این همه منابع عظیم خدادادی این استان با عدم ماندگاری منابع انسانی و مالی رو به رو است.

وی گفت: برای اینکه این استان را بتوان از وضعیت فعلی خارج ساخت و در جایگاه ملی قرار داد باید نگاهی فرا استانی داشته و به جایگاه استان در عرصه ملی فکر کرد.

هاشمی گفت: هدف نخبگان و نیروهای توانمند استان باید ارتقای استان در عرصه ملی باشد تا قابلیت توقف نیرو در استان ایجاد شود و از آن طرف میل به مهاجرت به این استان افزایش یابد.

استاندار با اشاره به این مطلب که مردم کارفرما و مدیران و مسئولان کارگران آنها هستند ادامه داد: در این نوع نگاه رای مردم بر مدیران ارجحیت دارد.

وی گفت: به مدیرانی می اندیشم که پروژه هایی تعریف و برنامه ریزی کنند که توجه دولت را به این استان جلب کند./س
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.