سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان/6

حضور ناظران جامعه کشورهای همسود در انتخابات "تاجیکستان"

15 نفر از ناظران جامعه کشورهای همسود بر انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" نظارت خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "همراه‌خان ظریفی" وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار  با "سرگئی لبداف" دبیرکل کشورهای جامعه همسود اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در بالاترین سطح سیاسی و سازمانی برگزار خواهد شد.

 
همراه‌خان ظریفی ضمن دیدار با سرگئی لبداف افزود: این تصمیم با شیوه‌ای آزاد و شفاف، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و احترام به ارزش‌های دموکراتیک انجام می‌گیرد.
 
در دیدار ظریفی با دبیرکل کشورهای جامعه همسود که در رأس هیئتی متشکل از ناظران و به ‌منظور نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری وارد تاجیکستان شده مسائل همکاری در چارچوب برنامه‌های این جامعه مورد بررسی قرار گرفت.
 
وزیر امور خارجه تاجیکستان از رئیس کمیته اجرایی کشورهای همسود برای نتیجه موفقیت‌آمیز جلسات نهادهای قانونی کشورهای مستقل همسود که در تاریخ 24-25 اکتبر 2013 در مینسک صورت گرفت، قدردانی کرد.
 
دبیرکل کشورهای جامعه همسود نیز به نوبه خود تصریح کرد که مأموریت این هیئت مطابق با قوانین جمهوری تاجیکستان ساخته و در اصول جهانی به رسمیت شناخته شده و هنجارهای حقوق بین‌الملل در سازمان و انجام صحیح انتخابات را نظارت می‌کند.
 
وی گفت: وظیفه مأموریت هیئت ناظران از کشورهای جامعه همسود برای ترویج برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک بوده و در پایان یک ارزیابی عینی از نتایج کار خود را اعلام خواهند کرد.
 
طرفین همچنین در این دیدار در مورد زمینه‌های همکاری، شیوه‌های قانونی مأموریت و مشارکت هیئت کشورهای همسود در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان که در تاریخ 15 آبان (شش نوامبر) برگزار می‌شود، تبادل نظر کردند.
 
ستاد ناظران جامعه کشورهای همسود که حدود یک ماه قبل ایجاد شده متشکل از 194 ناظر بوده که 15 نفر از آنان براساس یک برنامه بلندمدت به تاجیکستان اعزام شده‌اند.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.