نامزد اتحاد نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر "تاجیکستان" اعلام کرد که مقامات دولتی بر اساس پروتکلی موسوم به 20- 32 در راه جمع‌آوری امضای جانبداران وی مانع تراشی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،   "دکتر آینهال بابا نظر اوا" طی نشست خبری اخیر خود در دوشنبه گفته است که دلیل اصلی ممانعت مقامات دولتی در ناحیه‌های این کشور برای جمع‌آوری امضای 210 هزار نفر از جانبداران وی، برای ثبت‌نام رسمی در کمیسیون مرکزی انتخابات "تاجیکستان" به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تحقق بندهای پروتکل 20- 32 است.
 
به گفته وی، در این سند محرمانه که در نشست شورای امنیت "تاجیکستان" در سال 2011 به تصویب رسید و در بهار سال 2012 از طریق مطبوعات افشا شد، به صراحت گفته شده است: برای تشدید فشار به حزب نهضت اسلامی، وادار نمودن افراد به خروج از این حزب، اقدام در راه بدنام‌سازی این گروه از طریق رسانه‌های خبری و ممانعت پلیس از فعالیت‌های سیاسی اعضا و جانبداران نهضت برنامه‌ریزی شود.
 
 از دیدگاه بابانظراوا بازداشت جانبداران وی توسط پلیس در شهر دوشنبه که مشغول جمع‌آوری امضا بودند، در چارچوب این پروتکل قابل ارزیابی است.

وی تاکید کرده است که ریشه اصلی مشکلات فعلی "تاجیکستان" ادامه قدرت یک گروه است که مانع پیشرفت این کشور شده است.

 
در حالی که تا پایان زمان جمع آوری 210 هزار امضا برای ثبت‌نام رسمی هر نامزد در کمیسیون مرکزی انتخابات "تاجیکستان"، 9 روز دیگر باقی مانده است، اما گروه‌های جانبدار بابانظراوا همگی 30 هزار امضا جمع کرده‌اند.
 
انتهاي پيام/

منبع:فارس
برچسب ها: تاجیکستان ، اصلاح ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار