سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج 1000 کاميون از "گمرک" سرخس تا 5 روز آينده/ يک طرفه بودن پل مرزي "سرخش" مشکل اساسي اين گمرک

با توجه به ظرفيت ترکمنستان براي 200 کاميون در روز تا 5 روز آينده 1000 کاميون از گمرک سرخس خارج مي شود.

مسعود عاطفي، ناظر و مديرکل گمرکات خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در مورد معطلي کاميون ها در گمرک سرخس گفت: در پروتکل امضا شده ترکمنستان تنها ظرفيت پذيرش 200 کاميون در روز دارد.

عاطفي افزود: کشور ترکمنستان به دليل طرح توسعه جاده اي اعلام کرده که تا 2 سال امکان پذيرش کالا از گمرک باجگيران را ندارد و اين محدوديت موجب شده که کالاهاي صارداتي گمرک باجگيران به سمت گمرکات سرخس و لطف آباد منتقل شود و اين يکي از دلايل ازدحام زياد در گمرک سرخس است.

***هزار کاميون در انتظار خروج از گمرک سرخس

وي در ادامه اظهار داشت: تعطيلي گمرک ترکمنستان در عيد قربان و همچنين تعطيلي به دليل جشن استقلال کشورهاي حوزه cis موجب ازدحام در گمرک سرخس شد که طبق آخرين آمار 1002 کاميون در اين گمرک هستند که با احتساب ظرفيت روزي 200 کاميون تا 5 روز آينده همه اين کاميون ها از گمرک سرخس خارج خواهند شد.

***يک طرفه بوده پل مرزي سرخس بزرگترين مشکل گمرک سرخس است

ناظر گمرکات خراسان رضوي با اشاره به پل مرزي سرخش اظهار داشت: مشکل اساسي در گمرک سرخس يکطرفه بودن پل مرزي سرخس است که به علت يکطرفه بودن تعداد 10 کاميون در يک نوبت از ايران به سمت ترکمنستان از اين پل عبور مي کند و در نوبت ديگر 10 کاميون از ترکمنستان به سمت ايران حرکت مي کند و اين موجب اتلاف وقت در امر صادرات و واردات مي شود.

وي تصريح کرد: دو بانده شدن پل مرزي سرخس جزء مصوبات هيئت دولت است تا مبادلات سريعتر انجام شود و در حال حاضر در مرحله جانمايي توسط وزارت راه است.

عاطفي در پايان خاطرنشان کرد: جهت تسريع در امر ترخيص مکاتباتي با ترکمنستان انجام شده که گمرکات سرخس شبانه روزي شود.  

اتنهای پیام/
برچسب ها: خروج ، گمرک ، سرخس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.