سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان/3

کمیسیون مرکزی انتخابات: تحریم انتخابات غیرقانونی و بی‌‌اساس است

کمیسیون مرکزی انتخابات و همه‌پرسی "تاجیکستان" اظهارات مسئولان حزب سوسیال - دموکرات درباره تحریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور و غیرقانونی بودن آن را بی‌اساس دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  کمیسیون مرکزی انتخابات و همه ‌پرسی "تاجیکستان" ادعای مسئولان حزب سوسیال- دموکرات به رهبری "رحمت الله زائر‌اف" درباره تحریم انتخابات ریاست جمهوری را بی‌اساس دانست.
 
"عبدالمنان دادای‌اف" رهبر ستاد کمیسیون مرکزی انتخابات و همه‌پرسی به پایگاه خبری «آزادگان» گفت: زائر‌اف ظاهرا نمی‌داند جریان انتخابات ریاست جمهوری را چگونه به نفع خود تمام کند.
 
دادای‌اف در ادامه تأکید کرد: زائر‌اف از همان ابتدا گفته بود از تحریم انتخابات گذشته پشیمان شده‌ و از نامزدی آینهال بابانظرآوا پشتیبانی خواهد کرد اما تا پایان مهلت کاندیدای نامزد‌ها از بابانظرآوا پشتیبانی نکرد.
 
به گفته رئیس ستاد کمیسیون مرکزی انتخابات، تحریم این رویداد مهم سیاسی از سوی حزب سوسیال دموکرات تنها موضع شخصی زائر‌اف بوده و طرفدار زیادی ندارد و ما تحت هیچ شرایطی افکار وی را مد نظر قرار نمی‌دهیم.
 
وی در ادامه تأکید کرد که انتخابات به صورت آزاد و شفاف و متفاوت از گذشته در حال جریان است و شفاف بودن این انتخابات را می‌توان اینگونه ترسیم کرد که از 40 کشور دنیا بیش از 500 ناظر بین‌المللی حضور دارند و نامزد‌های ریاست جمهوری در گوشه و کنار کشور با انتخاب کنندگان در حال ملاقات هستند و این ملاقات به صورت شفاف برگزار می‌شود.
 
این مسئول کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی می‌گوید که تحریم انتخابات توسط حزب سوسیال دموکرات در جریان برگزاری آن هیچ تأثیری نخواهد داشت، ما را مردم تأیید و سرنوشت انتخابات را رأی انتخاب‌کنندگان مشخص می‌کند که بیش از چهار میلیون را تشکیل می‌دهند و در هیچ حالتی یک حزب سیاسی سرنوشت انتخابات را نمی‌تواند، مشخص کند.
 
جمعه گذشته حزب سوسیال دموکراتیک تاجیکستان که یک عضو ائتلاف نیروهای اصلاح طلب این کشور محسوب می‌شود، انتخابات آتی ریاست جمهوری را تحریم کرد.
 
در بیانیه این حزب تأکید شده بود، حزب سوسیال دموکرات نتیجه انتخابات را غیرقانونی دانسته و برگزاری آن را برخلاف قانون اساسی، منافع ملی و ارزش‌های دموکراتیک تشخیص داده و آن را تحریم می‌کند.
 
در انتخاباتی که 15 آبان (مطابق با ششم نوامبر) برگزار می‌شود، ۶ نامزد از احزاب سیاسی و رسمی تاجیکستان برای کرسی ریاست جمهوری این کشور رقابت خواهند کرد.
 
«اسماعیل طلبک‌اف» نماینده حزب کمونیست، «طالب‌بیک بخاری‌اف» از حزب کشاورزی، «سعیدجعفر عثمان‌اف» از حزب دموکراتیک، «عالم بابایف» از حزب اصلاحات اقتصادی، «عبدالحلیم غفاراف» از حزب سوسیالیست و «امامعلی رحمان» رئیس جمهور فعلی به نمایندگی از حزب دموکراتیک خلق و سازمان جوانان تاجیکستان در فهرست نهایی کاندیدهای انتخابات قرار دارند.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.