سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت الگوگيري شوراها از اقدام مناسب رئيس‌جمهور

وکلاي ملت درباره ضرورت انتخاب به‌هنگام شهردارها توسط شوراي شهر چه نظري دارند؟

باشگاه خبرنگاران طي مصاحبه با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اهميت کارکرد شوراي شهر و انتخاب شهردار در اولين فرصت‌ کاري شورا شهر چهارم را بررسي کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، شهرداري مکاني براي فعاليت‌هاي خدماتي و عمراني مورد نياز شهر و شهروندان است لذا از منتخبان شوراي شهر انتظار مي‌رود براي معطل نماندن شهر و مشکلات شهري در اولين روزهاي کاري خود شهردار را انتخاب کنند و در اين مورد عمل دکتر روحاني را در معرفي زودهنگام وزرا در روز مراسم تحليف الگو قرار دهند.

در اين رابطه باشگاه خبرنگاران، طي مصاحبه‌هايي با نمايندگان خانه ملت اهميت اين مهم را بررسي کرده است.

 
متن مصاحبه‌ها به شرح نيز است:‌


اعضاي شوراي شهر تهران روز اول کاري شهردار را معرفي کنند





"منصور حقيقت‌پور" نماينده اردبيل سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در مورد تاثير معرفي وزرا از سوي رئيس جمهور در روز مراسم تحليف بر عملكرد ديگر نهاد‌ها گفت: معرفي وزرا از سوي رئيس جمهور در مراسم تحليف اقدامي مثبت بود و اين مسئله حاكي از امادگي رئيس جمهور براي به حركت درآوردن چرخه اجرايي كشور است.
 
وي تاكيد كرد: قطعا اين مسئله مي‌تواند به عنوان يك الگوي مثبت در كاركرد ديگر نهاد‌هاي دولتي تاثيرگذار باشد.
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين سوال كه ايا بهتر نيست شوراي شهر نيز در آغاز كار خود شهردار تهران را معرفي كند، اظهار داشت: اين مسئله مي‌تواند از سوي اعضاي شوراي شهر براي معرفي شهردار مورد توجه قرار گيرد.
 
حقيقت‌پور در پايان خاطرنشان كرد: بايد منتظر آغاز به كار شوراي شهر باشيم و اميدواريم كه در روزهاي آغازين فعاليت اين مسئله را بررسي و شهردار را معرفي و ساكنين پايتخت را خوشحال كنند.


شوراي شهر نسبت به معرفي شهردار در روزهاي آغازين فعاليت اقدام كند/شهر معطل نماند




"محمد‌حسن آصفري" نماينده اراك و كميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام بسيار مثبت رئيس جمهور در مورد معرفي وزرا در روز تحليف و معطل نشدن وزارت‌خانه‌ها، بر لزوم الگو قرار دادن اين امر توسط ساير نهادها تاکيد کرد: با توجه به اين كه امروز بر مبحث حل مشكلات مردم تاكيد مي‌شود بهتر است شوراي شهر نيز قبل از شروع كار يعني 13 مرداد رايزني خود را براي انتخاب شهردار به عمل آورده باشد.   
 
وي ادامه داد: طبق قانون شوراي شهر مي‌تواند از بين كارمندان خود فردي را به عنوان سرپرست به مدت سه ماه انتخاب كند اما بهتر است اين مهلت را حفظ كرده و رايزني‌هاي خود را قبل از شروع زمان فعاليت خود انجام دهد و نسبت به معرفي شهردار در روزهاي اول آغاز کار اقدام كند.   
 
آصفري در ادامه تصريح كرد: بيشتر مراجعات مردم امروز مربوط به امور شهرداري است و هر چه سريعتر شهردار مشخص است روند رسيدگي به امور مردم در شهرداري تسريع مي‌شود.
 
نماينده اراک در مجلس اظهار داشت: از شوراي شهر توقع داريم در انتخاب شهردار نگاه حزبي و جناحي نداشته باشد زيرا شهرداري مكان فعاليت حزبي و سياسي نيست.   
 
وي در ادامه بيان كرد: شهرداري مكاني براي فعاليت خدماتي و عمراني است و اين وظيفه در آيين نامه‌ها و هم‌چنين قانون براي شهردار درج شده و اگر به آن‌ها دقت كنيم هيچ كدام رنگ و لعاب سياسي ندارند.   
 
آصفري در پايان خاطرنشان كرد: نبايد با ديد اصلاح طلبي و يا اصولگرايي به انتخاب شهردار قدم برداشت بايد بر انتخاب گزينه بهتر نگاه تخصصي، تعهدي، كارآمدي، مردم داري و قانون مداري را مد نظر قرار داد.


انتخاب شهردار در اولين روزهاي کاري شوراي شهر، ريل‌گذاري خدمات را سرعت مي‌بخشد




"محسن صرامي‌فروشان" نماينده مردم خميني‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره معرفي شهردار از سوي شوراي‌ شهر در آغازين روزهاي فعاليت‌شان گفت: اگر اعضاي شوراي شهر معتقد به مديريت زمان باشند، مي‌بايست در فرصت دو ماهه‌اي كه تا آغاز  به کار شوراي شهر چهارم داشتند، رايزني‌هاي خود را براي انتخاب شهردار انجام داده تا در آغازين روزهاي فعاليت خود  اقدام به انتخاب شهردار کنند.
 
وي در ادامه افزود: اگر اعضاي شوراي شهر معتقد باشند مديريت زمان بيشتر از مديريت منابع مالي براي رفع مشكلات مردم كارساز است، مطمئنا از فرصت استفاده خواهند كرد و در روز اول استارت خوردن شوراها، شهردار موردنظر را معرفي مي‌كنند.  
 
نماينده مردم خميني‌شهر با بيان اين كه انتخاب شهردار در اولين روز كاري شوراي‌شهر چهارم، ساز و كارهاي حركت و ريل‌گذاري و همچنين قوت و قدرت در  شورا‌ها را بيشتر خواهد كرد تاكيد كرد: از اعضاي شوراي شهر انتظار داريم در انتخاب شهردار نگاه فراحزبي و فراجناحي داشته باشند چرا كه فعاليت شهرداري فعاليت حزبي و سياسي نبوده و فعاليت خدماتي است.

وي با بيان اينکه اعضای شورا در یک فضای سیاسی نمی‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند، گفت: نتیجه سیاسی‌شدن فضای شورا، انتخاب یک گزینه نامطلوب برای شهرداری‌ها است.

صرامي فروشان در پايان با بيان اين كه سرآمد تمام جريانات سياسي در استان‌ها، فرماندار شهر، امام جمعه شهر و نماينده آن شهر است گفت: بهترين شهردار، شهرداري است كه بتواند با اين سه ركن اصلي شهر تعامل سازنده‌اي داشته باشد چرا كه كارهاي قاطبه مردم به اين سه ركن بستگي دارد و مطمئنا تعامل هر چه قوي‌تر با اين سه ركن منجر به خروج مفيدتري از شوراي شهر خواهد شد.


انتخاب شهردار در اولين جلسه شوراي شهر نشان دهنده پافشاري در حل مشکلات شهري است




"سيد حسين نقوي حسيني" نماينده مردم ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره معرفي شهردار از سوي شوراي شهر اظهار داشت: اگر شوراي شهر در اولين جلسات رسمي خود اقدام به معرفي شهردار کند، فعاليت‌هاي شهرداري با سرعت و قدرت بيشتري انجام خواهد شد.
 
وي در ادامه افزود: انتخاب شهردار در نخستين جلسه شوراي شهر بيانگر مصمم بودن اين شورا در انجام امور مردم و حل مشکلات شهري بوده و آن‌ها با اين اقدامشان نشان خواهند داد كه بدون معطلي خواستار حل مشكلات مردم هستند.   
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان با اشاره به تفاوت انتخاب شهردار از سوي شوراي شهر و انتخاب كابينه دولت، خاطر نشان کرد: معرفي وزرا از سوي رئيس‌جمهور در مراسم تحليف ابتكار عملي از سوي وي بود که بهتر است الگوي شوراي شهر باشد.


انتخاب شهردار در آغازين روزهاي فعاليت شوراي‌شهر، حاشيه‌سازي‌ها و سفارشات بي‌مورد را کنار مي‌زند




"حسين گروسي" نماينده مردم شهريار، ملارد و شهرقدس در  گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با تاكيد بر انتخاب هر چه سريعتر شهردار از سوي اعضاي شوراي شهر چهارم گفت: هر چه مديريت زمان بيشتر باشد كارها نيز سريعتر و با قوت پيش مي‌رود.
 
وي در ادامه با بيان اين كه انتخاب شهردار در روزهاي آغازين فعاليت شوراي شهر مانع از حاشيه‌سازي‌ها و سفارشات بي‌مورد خواهد شد، گفت: اعضاي شوراي شهر بايد با بررسي كارنامه متقاضيان تصدي شهرداري‌ها و برنامه‌هاي آينده آنها، خط‌کشي‌هاي سياسي در انتخاب شهرداران را کنار زده و  تنها بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی، شهردار با کفايت را انتخاب کنند.
 
نماينده مردم ملارد و شهر قدس در خاتمه اظهار داشت: فعاليت شهرداري يك فعاليت خدماتي و عمراني است لذا اعضاي شوراي شهر نبايد نگاه سياسي به آن داشته باشند.


منش دکتر روحاني چراغ راه شوراي شهر براي انتخاب شهردار باشد/ شوراي شهر، شهردار آب ديده معرفي کند




"كمال‌الدين پيرموذن" نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين و نير در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره معرفي شهردار از سوي شوراي شهر، اظهار داشت: يكي از عوامل توسعه، مديريت وقت است و زماني كه دكتر روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان در مراسم تحليف خود در مجلس شوراي اسلامي كابينه‌شان را معرفي کردند اين مهم محقق شد.
 
وي در ادامه افزود: اين اقدام رئيس‌جمهور حركتي خردمندانه، عقلايي و با كياست است و اميدوارم كه اين منش دكتر روحاني ملاك عمل شوراي شهر قرار گرفته و آن‌ها نيز در اولين جلسه شوراي شهر ،شهرداري با كفايت و آب ديده انتخاب كنند.   
 
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در پايان خاطر نشان کرد: اميدوارم شوراي شهر بدون بها دادن به مباني فكري خود، قوي‌ترين، مجرب‌ترين و با كفايت‌ترين شهردار را انتخاب كنند، تا روند توسعه و رشد فعاليت‌هاي شهرداري فزاينده و روبه رشد باشد.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.