منتخب چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: برخی ویژگی های شهردار تهران امتیاز وی در انتخاب شهردار تهران را بالاتر می برد و در حال حاضر جلوتر از رقبا است.

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: شورای 31 نفره چهارم برای وحدت رویه بر 3 موضوع کمیته کاری ماموریت دارد، در اولین گام مشخص شدن آیین نامه داخلی سپس کمیسیون های مورد نیاز شورای جدید و شاخص های تعیین رئیس شورا و شهردار که گزارش آن نیز ارائه شد و در جلسه روز یکشنبه شاخص ها مجدداً مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تا شاخص ها با 4 محوریت اصلی شامل مدیریت، رویکرد، شخصیت و ارزش های اعتقادی مبنای امتیازدهی به کاندیداهای شهردار تهران قرار گیرد و همزمان با ارزیابی مجموع این امتیازها در مرحله اول اگر 30 کاندیدا مورد نظر است در مرحله دوم به 20 نفر کاهش پیدا کند و در نهایت به دو نفر و سپس رای گیری نهایی انجام شود و به طور کلی قبل از آن که مصداق اصلی را بررسی کنیم شاخص ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

شاکری با اشاره به جایگاه بالای شهر تهران و به طبع آن نیاز به مدیریت سطح بالا اظهار داشت: شهر تهران پیشانی جمهوری اسلامی است و در معرض دید در خارج از مرزها و هم در کشور است و می توان گفت که ایران کوچکی است که باید شهرداری که برای آن انتخاب می شود از برجستگی های بالایی برخوردار باشد چرا که تهران نیاز به یک مدیریت سطح بالا برای استفاده از منابع و اداره شهر به لحاظ آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه شهرداری در زمان قالیباف بیان کرد: بودجه شهرداری در زمان احمدی نژاد 600 میلیارد تومان بود و در حال حاضر به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است که نشان دهنده درآمدزایی و نقش شهردار در بالا بردن این درآمدزایی ها و نقش شورای شهر در آن چرا که شهردار اجرا کننده مصوبات شورای شهر است.

شاکری با اشاره به تعامل بین شورای شهر، شهردار و دولت بیان کرد: اکنون توافقات خوبی بین دولت و شهرداری وجود دارد که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و حجت الاسلام و المسلمین روحانی نیز در ملاقاتی که با شهردار تهران داشتند به وی گفتند که من تمایل دارم شما در هیات دولت باشید که شهردار پاسخ دادند اگر بتوانم مایلم در شهرداری بمانم.

منتخب چهارمین دوره شهر تهران خاطر نشان کرد: برخی ویژگی هایی که قالیباف دارد و در کارنامه دیگر کاندیداهای مطرح دیده نمی شود از جمله همین افزایش بودجه شهرداری از 600 میلیارد تومان به 12 هزار میلیارد تومان ، اجرای طرح های بارز در بزرگراه های شهر و نیز مکانیزه کردن اطلاعات و امکان دسترسی همه شهرداران مناطق به این اطلاعات و حتی شورای شهر امتیاز وی را بالاتر می برد و می توان گفت در حال حاضر امتیاز قالیباف جلوتر است.

برچسب ها: شاکری ، شورا ، قالیباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار