عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بهتر است شوراي شهر مهلت سه ماهه براي معرفي شهردار را حفظ كرده و رايزني‌هاي خود را قبل از شروع زمان فعاليت خود انجام دهد و نسبت به معرفي شهردار در روزهاي آغازين فعاليت اقدام كند.

محمد‌حسن آصفري نماينده اراك و كميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام بسيار مثبت رئيس جمهور در مورد معرفي وزرا در روز تحليف و معطل نشدن وزارت‌خانه‌ها، بر لزوم الگو قرار دادن اين امر توسط ساير نهادها تاکيد کرد: با توجه به اين كه امروز بر مبحث حل مشكلات مردم تاكيد مي‌شود بهتر است شوراي شهر نيز قبل از شروع كار يعني 13 مرداد رايزني خود را براي انتخاب شهردار به عمل آورده باشد.   
 
وي ادامه داد: طبق قانون شوراي شهر مي‌تواند از بين كارمندان خود فردي را به عنوان سرپرست به مدت سه ماه انتخاب كند اما بهتر است اين مهلت را حفظ كرده و رايزني‌هاي خود را قبل از شروع زمان فعاليت خود انجام دهد و نسبت به معرفي شهردار در روزهاي اول آغاز کار اقدام كند.   
 
آصفري در ادامه تصريح كرد: بيشتر مراجعات مردم امروز مربوط به امور شهرداري است و هر چه سريعتر شهردار مشخص است روند رسيدگي به امور مردم در شهرداري تسريع مي‌شود.
 
نماينده اراک در مجلس اظهار داشت: از شوراي شهر توقع داريم در انتخاب شهردار نگاه حزبي و جناحي نداشته باشد زيرا شهرداري مكان فعاليت حزبي و سياسي نيست.   
 
وي در ادامه بيان كرد: شهرداري مكاني براي فعاليت خدماتي و عمراني است و اين وظيفه در آيين نامه‌ها و هم‌چنين قانون براي شهردار درج شده و اگر به آن‌ها دقت كنيم هيچ كدام رنگ و لعاب سياسي ندارند.   
 
آصفري در پايان خاطرنشان كرد: نبايد با ديد اصلاح طلبي و يا اصولگرايي به انتخاب شهردار قدم برداشت بايد بر انتخاب گزينه بهتر نگاه تخصصي، تعهدي، كارآمدي، مردم داري و قانون مداري را مد نظر قرار داد.
  
انتهاي پيام/
برچسب ها: شورا ، شهر ، شهردار ، سرپرست ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار