سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث پایانه تخصصی به منظور افزایش ظرفیت صادرات میعانات گازی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بيان اینکه در حال حاضر ظرفیت برای صادرات روزانه 450 هزار بشکه میعانات گازی در بندر عسلویه ایجاد شده است، گفت: با ساخت تاسیسات جدید در سواحل کنگان ظرفیت صادرات میعانات گازی کشور افزایش مي یابد.

سيدپيروز موسوي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از پيشرفت 62 درصدي حوضچه فراگير در شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبر داد و گفت: در اين پروژه ساخت هزار و 700 متر، يال شرقي و 2 هزارو 400 متر، يال غربي به اعتبار 46 ميليارد تومان پيش بيني شده است كه زمستان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي ايران با اشاره به اينكه سال گذشته گوي شناور پايانه نفتي خارک تعمير شد و امسال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت افزود: هم اکنون طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی دو گوی شناور، هشت دستگاه مخزن ذخیره سازی، آزمایشگاه و تاسیسات میتیرینگ و اندازه گیری در سواحل کنگان آغاز شده و با ساخت و بهره برداری از این تاسیسات جدید ظرفیت صادرات میعانات گازی کشور نزدیک به سه برابر افزایش می یابد.

وي با اشاره به برنامه وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی با بهره برداری از فازهای جدید پارس‌جنوبی، گفت: بر این اساس ساخت پایانه تخصصی جدید برای افزایش ظرفیت صادرات میعانات گازی در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بيان اینکه در حال حاضر ظرفیت برای صادرات روزانه 450 هزار بشکه میعانات گازی در بندر عسلویه ایجاد شده است، اظهار داشت: با ساخت یکسری تاسیسات جدید در حاشیه سواحل کنگان در استان بوشهر ظرفیت صادرات و بارگیری میعانات گازی کشور افزایش یابد.
 
وي همچنين تاكيد كرد: تعميرات اساسي مخازن ذخيره سازي و تعميرات خطوط لوله زير دريايي از برنامه هاي اين شركت در سال 92 است.

موسوي همچنين از بهسازي سيستم دريافت و صدورنفت سوخت خبر داد و گفت: در اين زمینه پروژه اي با اعتبار 6 ميليون يورو ارزي و 63 ميليارد ريال تعريف شده و مراحل طراحي آن به اتمام رسيده است و اين پروژه تاكنون حدود 42 درصد پيشرفت داشته است.

مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي ايران از ارتقای ناوگان دريايي اين شركت خبرداد و افزود: ارتقای ناوگان دريايي به منظور افزايش ضريب اطمينان انجام مي شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.