مديرعامل گروه ظفران گفت: ايران بعد از كشورهاي امريكا، آلمان، كانادا و روسيه توانسته از گازهايي كه در مشعل مي سوزد توليد گوگرد كند.

سيد جعفر ظفر صادقيان، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: گوگرد يک محصول باارزش است که از نفت و گاز بيرون مي آيد که ارزش افزوده فراواني در اقتصاد کشور دارد.

وي تصريح کرد: گوگرد از نفت و گاز جدا و به صورت مذاب در مي آيد و بعد از مذاب شدن مانند دانه بندي گوگرد بوجود مي آيد که قبلا اين محصول با ارزش را کشورهاي آمريکا، آلمان، کانادا و روسيه توليد مي کردند و در حال حاضر ايران با کسب دانش تخصصي بيش از 17 سال است که در کشور توليد مي شود.

مديرعامل گروه ظفران خاطرنشان کرد: محصول حاصل از آن علاوه بر کاهش آلايندگي زيست محيطي در مصارف کشاورزي استفاده مي شود. از اين محصول اسيد سولفوريک و انواع کود براي پرورش خاک و گياهان توليد مي شود.

صادقيان با اشاره به اينکه ايران جزء پنجمين کشور توليدکننده اين محصول باارزش است، افزود: بيشتر محصولات توليدي به کشورهاي انگليس، آلمان، ترکيه و هندوستان صادر مي شود.

مديرعامل گروه ظفران با بيان اينکه توليد گوگرد چيزي حدود 40 درصد ارزش افزوده اقتصادي دارد، افزود: در حال حاضر نزديک به 400 نفر در اين بخش مشغول به فعاليت هستند.

وي خاطرنشان کرد: توليد اين محصول در کشور بومي سازي شده است و در حال حاضر به صورت گسترده در عرصه بازارهاي بين المللي رقابت مي کنيم.

در ادامه احمد قلعه باني معاون وزير نفت، در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با بيان اينكه شركت گروه ظفران در فازهاي مختلف از جمله فاز 12 و 15 فعاليت مي كند.

وي تصريح كرد: گوگرد حاصله از گازي كه در فلرها مي سوزد و تبديل به يك محصول با ارزش مي شود كه از آلايندگي هوا جلوگيري و به رشد و پويايي اقتصاد كمك مي كند.

قلعه باني اظهار داشت: اين دستاورد علمي مي تواند از خام فروشي جلوگيري و به مسايل محيط زيست و كاهش آلودگي هوا كمك قابل توجهي كند./س

برچسب ها: تولید ، گوگرد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.