رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در حال حاضر اين فازها 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد قرار بود كه در طي 52 ماهه به بهره برداري برسد ولي بخاطر عقب ماندگي در تامين تجهيزات ممكن است با تاخير مواجه شود.

غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: توسعه صنایع نفت و گاز و صنایع پیشرفته به‌عنوان اولویت‌های کاری  شركت ايدور است و كشور اين استعداد را دارد كه براي رسيدن به افق 1404 سرمايه گذاري وسيع را انجام دهد.

وي با اشاره به اينكه 65 درصد سرمايه گذاري از طريق بخش داخلي تامين مي شود افزود: در سالجاري 500 ميليارد دلار سرمايه گذاري در بخش تجهيزات نفت و گاز پيش بيني شده است.

شافعي خاطر نشان كرد: در سال گذشته 8 ميليارد دلار تجهيزات نفت از طريق سرمايه گذاري داخلي تامين شده كه از اين ميزان 5 ميليارد دلار توسط انجمن  سازندگان تجهيزات صنعت نفت صورت گرفته است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تاكيد كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اين آمادگي را دارد از سازندگان داخلي حمايت كند.

وي در خصوص فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي گفت: در حال حاضر اين فازها 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد قرار بود كه در طي 52 ماهه به بهره برداري برسد ولي بخاطر عقب ماندگي در تامين تجهيزات بعيد به نظر برسد اين فازها راه اندازي شود.

شافعي اظهار داشت: تا زماني تجهيزات مورد نظر تامين نشود امكان بهره برداري ازاين فازها نيست.

وي يادآور شد در بخش حفاري جلوتر هستيم اگر تجهيزات تامين شود تا اواخر خرداد بخش يوتيلتي پالايشگاه راه اندازي مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار