مديرعامل شركت ژئوفیزیک دانا گفت: كشف ميادين نفتي از طريق نرم افزارهاي پيشرفته کاهش ریسک حفاری را بهمراه دارد بطوريكه اين دانش در كشور بومي سازي شده است.

محسن دانش خواه مديرعامل شركت ژئوفیزیک دانا، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، روش لرزه نگاري ژئوفيزيكي يكي از روشهاي اصلي و مهم براي كشف ميادين نفت و گاز است و با اين  روش ميادين هيدروكربوري را كشف و به نتيجه نهايي مي رسانند.  
وي تصريح كرد: تا سالهاي قبل شركت هاي خارجي اين دانش در انحصار خود داشتند و در حال حاضر ما نيز با كسب اين دانش بعنوان يكي از كشورهاي موفق در اين عرصه شناخته شده هستيم كه با بومي شدن اين دانش مهندسان ايراني با كيفيت بهتر به انجام لرزه نگاري در ميادين نفت و گاز مي كنند.
در ادامه ياسر محقق مدير سيستم روشهاي انرژي دانا گفت: اين شركت از نرم افزارهاي پيشرفته براي تحليل و تفسير داده ها در كشف ميادين نفتي استفاده مي كند.
وي  يكپارچكي سازي و هوشمندسازي را يكي از اهداف كسب و كار اين شركت ياد كرد و گفت: با بكارگيري از نرم افزارهاي جديد و تغيير استراتژي سازمان به راحتي مي توانيم اطلاعات بصورت گستره جمع آوري و ارائه دهيم.
محقق  با اشاره به اينكه اکتشافات ژئوفیزیکی، به خصوص روش لرزه نگاری، تکنولوژی های لازم را برای پردازش غیرمستقیم ساختارهای مخازن نفتی و کاهش ریسک حفاری، فراهم می کند،  تاكيد كرد: شرکت ژئوفیزیک دانا، از طریق دستيابي به استانداردهای بالا، جمع آوری تیم های تخصصی و نیروهای کارآزموده قادر به دستيابي استراتژی های توسعه یافته و سیستم های کارآمد در عملیات لرزه نگاری خشکی و دریایی می باشد.
وي خاطرنشان كرد: اين شركت با دارا بودن تیمی از کارشناسان فنی، متخصصین با تجربه، تکنیسین ها و اپراتورهای ورزیده، و استفاده از تجهیزات مدرن تعیین موقعیت ماهواره ای، توانایی نقشه برداری از مناطق خشکی، کوهستان و TZ در تمامی پروژه های لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی را دارد./س
برچسب ها: میادین ، نرم افزار ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار