مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در سال گذشته به طور میانگین روزانه ۳ میلیون بشکه نفت از میادینی که در اختیار شرکت مناطق نفتخیز جنوب بود نفت تولید شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید بورد در نشست خبری که عصر امروز در نمایشگاه بین‌المللی نفت برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب یک چهارم از خاک کشور را به همراه 154 واحد صنعتی در اختیار دارد و از قدیم‌الایام به کار تولید نفت مشغول بوده است.
 
مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: براساس برنامه سال 91 به میزان 108 درصد در بخش نفت و 114 درصد در بخش گاز پیشرفت داشتیم که براین اساس توانستیم روزانه 3 میلیون بشکه نفت را تولید کنیم.
 
وی ادامه داد: با روش‌های ازدیاد برداشت توانستیم یک درصد ضریب بازیافت نفت را افزایش دهیم که این امر در روند تولید نفت توسط این شرکت بسیار مثبت بود.
 
بورد با اشاره به اینکه 70 درصد قطعات در داخل ساخته می شود افزود: در سال گذشته 3 هزار قطعه تجهیزات در کشور ساخته شده و در سالجاری ساخت  8 هزار قطعه را در دستور کار داریم.
 
وی با اشاره به برنامه سال 92 گفت: در این سال قصد داریم 60 دکل حفاری را در اختیار بگیریم تا بتوانیم به اهداف خود در تولید نفت دست بیابیم.

بورد همچنین تاکید کرد: قرارداد ساخت توربین و کمپرسور را در برنامه کاری داریم که برای اجرای آن چیزی حدود 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه نیاز است.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برنامه تولید صیانتی از برخی از چاه‌های نفت گفت: براساس برنامه‌ای که شرکت ملی نفت ایران در اختیار ما قرار داد مجبور به کاهش تولید از برخی میادین نفتی شدیم.
 
بورد خاطرنشان کرد:‌ 14 پروژه تحقیقاتی در اختیار کنسرسیوم ازدیاد برداشت قرار دادیم که هم‌اکنون آماده عقد قرارداد است و به زودی با این کنسرسیوم وارد عقد قرارداد می‌شویم.
 
وی با اشاره به پروژه‌‌های مهر ماندگار این شرکت گفت: 12 پروژه مهر ماندگار در اختیار شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب است که 2 پروژه از آنها هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و 8 پروژه نیز در گذشته به اتمام رسیده است./ر
برچسب ها: تولید ، نفت ، توربین ، برداشت ، میادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار