سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشداردرباره وقوع جنگ ناخواسته در شبه جزيره کره

بی بی سی درباره وقوع جنگ ناخواسته در شبه جزیره کره به علت اشتباه محاسباتی هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی ; کره شمالی فهرستی از شروط مدنظرش را برای گفتگوهای صلح در شبه جزیره کره منتشر کرده است. کره جنوبی به شدت به این خواسته های همسایه شمالی اش واکنش نشان داده است. به گفته مقامات کره جنوبی، شروط تعیین شده مضحک و مسخره است. کره شمالی خواهان برداشته شدن تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ و پایان یافتن رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی است و اینکه به علت اقدامات تحریک کننده ای که علیه کره شمالی بروز کرده است از این کشور عذرخواهی شود.

دو کره ، چهره مناطق غیرنظامی به سرعت در حال تغییر است بطوریکه سیمهای خاردار به صورت گسترده در این مناطق به چشم می خورد. تهدیدهای امنیتی کره شمالی برای کره جنوبی تازگی ندارد و مردم کره جنوبی سالها با این خطرها مواجه بوده اند. در این میان باید به شروط تعیین شده کره شمالی برای آغاز گفتگوها توجه داشت. مقامات کره جنوبی و آمریکا شروط کره شمالی را رد کرده اند. آنها از اینکه می بینند مقامات کره شمالی به دفعات و پیوسته از گفتگوها سخن می گویند دلگرم شده اند. باآنکه مقامات کره شمالی هنوز به گفتگوها به صورت رسمی پاسخ مثبت نداده اند اما به نظر می رسد همه طرفها به دنبال یافتن راهی برای خروج از بحران جاری در شبه جزیره کره هستند. اما باید توجه داشت که در چهل سال گذشته چندین دور از گفتگوها در منطقه انجام شده است اما برای حل مسائل، هنوز راه بسیار طولانی پیش روی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: نگرانی عظیمی که در منطقه وجود دارد این است که یکی از طرفها در محاسبات خود اشتباه کند و درنتیجه جنگی ناخواسته آغاز شود. اینکه مقامات کره شمالی از عبارتهای تهدیدآمیز سخن بگویند امری معمول است اما ممکن است این اقدامات تحریک کننده کره شمالی عواقبی ناخواسته داشته باشد. باید توجه داشت که این وضع با اوضاع گذشته تفاوت دارد. اینکه مقامات کره شمالی بخواهند بر شدت التهاب در منطقه بیفزایند تازگی ندارد اما این بار شاهدیم که مقامات کره جنوبی و آمریکا نیز مواضع بسیار تندی علیه کره شمالی اتخاذ کرده اند. به نظر می رسد با توجه به عزم طرفهای مطرح در مناقشه شبه جزیره کره برای رفتن به سمت مذاکره، از شدت تنشها در منطقه کاسته می شود و احتمال بروز عواقب ناخواسته ناشی از اشتباه در محاسبات طرفهای مطرح در منطقه کاهش می یابد.


                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: وقوع ، جنگ ، شبه جزیره ، کره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.