واشنگتن از پيونگ يانگ خواست تا به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، پس از آنکه پیونگ یانگ شروط سختی را برای ازسرگیری گفتگو با کره شمالی و آمریکا مطرح کرد ، کاخ سفید پنجشنبه از کره شمالی خواست جدی باشد و به تعهدات خود در زمینه هسته ای احترام گذارد.

جاش ارنست سخنگوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد:« دولت آمریکا به عاری کردن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای همچنان متعهد است. آمریکا همچنان درباره گفتگوهای واقعی و قابل اعتمادی که بیانیه سپتامبر دو هزار و پنج را اجرا کند ، امیدوار است.»

ارنست افزود:« در آن دوره کره شمالی آمادگی یا تعهد خود را برای چشم پوشی از سلاح های هسته ای و پایان دادن به برنامه هسته ای خود اعلام کرده بود.»

این سخنگو در جمع خبرنگاران همراه اوباما در سفر به بوستون گفت:«برای اینکه این گفتگوها با پیشرفت همراه و سازنده باشد ، باید کره شمالی در خصوص رعایت تعهدات خود جدیت نشان دهد.»

ارنست همچنین گفت:« فعلا ، ما این جدیت را مشاهده نکرده ایم. من برعکس فکر می کنم اظهارات واقدامات خصمانه کره شمالی در واقع خلاف این مسئله را نشان می دهد.»

رژیم کیم جونگ- اون پنجشنبه شروطی را برای ازسرگیری گفتگو با سئول و واشنگتن برقرار کرد و به ویژه لغو تحریم های سازمان ملل متحد درخواست کرد که این درخواست ها احتمال ازسرگیری گفتگوها را در شرایط همچنان پرتنش این شبه جزیره بسیار ناچیز می سازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار