وزارت دفاع ملي چين در گزارش سالانه خود كه به تازگي منتشر كرده است نسبت به افزايش حضور نظامي نيروهاي آمريكايي در شبه جزيره كره ابراز نگراني كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه ؛ در اين گزارش مستقيما نامي از كشور "آمريكا" برده نشده اما آشكارا مشخص است كه نگراني منظور اصلي اين گزارش ابراز نگراني از افزايش حضور نظامي آمريكايي ها در آن منطقه بوده است.

همچنين وزارت دفاع ملي چين اظهار داشته كه نگران است تا اين موضوع با افزايش "تنش" در آن منطقه شود. در ادامه اين گزارش آمده است "كشورهايي وجود دارند كه حضور نظامي خود در منطقه آسيا – اقيانوسيه را افزايش داده اند. اين كشورها حضور نظامي خود را در منطقه افزايش داده اند و باعث افزايش تنش در آن ناحيه شده اند."

همچنين در ادامه اين گزارش به تاثير افزايش حضور نظامي آمريكايي ها بر افزايش تنش در منطقه اي كه ژاپن، ويتانم و ساير كشورهاي آسيا – اقيانوسيه در آنجا قرار گرفته اند نيز اشاره شده است. همچنين در ادامه اين گزارش وزارت دفاع ملي چين با انتقاد از اقدامات تحريك كننده دولت ژاپن در مورد جزاير مورد اختلاف با آن كشور افزوده است "از جمله مسائل مورد توجه دولت چين حاكميت ارضي و احترام و حقوق دريايي و منافع كشور چين است.

برخي از كشورهاي همسايه اقداماتي را انجام مي دهند كه باعث پيچيده تر شدن وضعيت و يا تشديد بحران در منطقه مي شوند. در اين ميان اقدامات ژاپن در مورد جزاير "ديايو" وضعيت را بغرنج تر ساخته است." در پايان اين گزارش اشاره شده كه استراتژي دولت آمريكا در قبال ان منطقه با "تغييراتي عميقي" همراه بوده است. 

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: چین ، آمریکا ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار