کره شمالي روز پنجشنبه لغو تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد را که در واکنش به آزمايش هاي موشکي و هسته اي اين کشور اعمال شده است خواستار شد و تاکيد کرد اگر آمريکا واقعا به دنبال گفتگو است نبايد وارد تمرين جنگ هسته اي با کره جنوبي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ، کميسيون دفاع ملي کره شمالي در بيانيه اي اعلام کرد : اگر آمريکا و بازيچه دست اين کشور يعني کره جنوبي ذره اي تمايل به جلوگيري از ضربه وارد کردن به ارتش و مردم ما را دارند و واقعا خواستار گفتگو و مذاکره هستند بايد تصميمي جدي بگيرند . 
در اين بيانيه که خبرگزاري رسمي کره شمالي آن را منتشر کرده آمده است پيش از آغاز گفتگوها ابتدا  تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد که به دلايل ناعادلانه عليه کره شمالي اعمال شده است بايد لغو شود.
اين بيانيه کره شمالي درحالي منتشر شد که آمريکا نيز پيشتر آغاز گفتگو با کره شمالي را مشروط کرده بود.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز يکشنبه تاکيد کرد آمريکا در صورتي مايل به تعامل با کره شمالي است که پيونگ يانگ گام هايي را درزمينه دست کشيدن از تسليحات هسته اي بردارد . 
وي همچنين متعهد شد آمريکا از متحدان آسيايي خود در برابر هرگونه اقدام تحريک آميز کره شمالي محافظت خواهد کرد اما گفت واشنگتن خواستار حل مسالمت آميز تنش هاي روزافزون در شبه جزيره کره است . 
کري با اشاره به اينکه کره شمالي بايد گام هايي را در جهت دست کشيدن از برنامه هاي هسته اي خود بردارد گفت : ما آماده تعامل با کره شمالي هستيم اما منتظر لحظه مناسب هستيم. آنها بايد اقداماتي را انجام دهند.
کره شمالي چند هفته است تهديد مي کند به آمريکا ، کره جنوبي و ژاپن حمله خواهد کرد . اين تهديدهاي کره شمالي در واکنش به تحريم هاي اخير شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه اين کشور مطرح شده است . تحريم هاي جديد شوراي امنيت عليه کره شمالي نيز در واکنش به سومين آزمايش هسته اي پيونگ يانگ در ماه فوريه اعمال شد . 









برچسب ها: بین الملل ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار