سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ مروري بر مهمترين اخبار قضايي بهمن ماه91

از پرده‌برداري اتهامات "مهدي هاشمي" تا بازداشت و آزادي "مرتضوي"

در بهمن ماه سال 91 مهمترين خبري که حوزه حقوق و قضا را تحت تاثير قرار داد، اعدام 2 زورگير از 4 زورگير در فاصله زماني کمتر از يک ماه از دستگيري تا اعدام بود. همچنين در اين ماه از اتهامات مهدي هاشمي پرده برداشته شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در بهمن ماه سال 91 مهمترين خبري که حوزه حقوق و قضا را تحت تاثير قرار داد، اعدام 2 زورگير از 4 زورگير در فاصله زماني کمتر از يک ماه از دستگيري تا اعدام بود و همچنين در اين ماه از اتهامات مهدي هاشمي پرده برداشته شد.

"اعدام"، ايستگاه پاياني زورگيران خشن پايتخت

بالاخره پرونده زندگي دو زورگير خشن پايتخت به ايستگاه پاياني رسيد و صبح يكشنبه اول بهمن با اجراي حكم اعدام، تصوير روشني از سرانجام زورگيري و خشونت در برابر افرادي كه به هر دليلي در اين مسير حركت مي‌كنند، به نمايش گذاشته شد.




مجازات حداكثري زورگيري اخير با هدف بازدارندگي درنظر گرفته شد

پس از اعدام زورگيران آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: هرگاه مجرماني دست به ايجاد فضاي خوف و وحشت بزنند، تشخيص مجازات بازدارنده از ميان حداقل و حداكثر مجازات‌ها بر عهده قاضي يا قضات صادركننده راي خواهد بود و در پرونده زورگيري اخير نيز قاضي "مجازات حداكثري" را با هدف بازدارندگي درنظر گرفته است و اين البته حتماً به مصلحت جامعه اسلامي است.



اتهامات "مهدي هاشمي" امنيتي و مالي است


همچنين در اين ماه حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه در مورد آخرين وضعيت پرونده "مهدي هاشمي:، گفت:‌ براساس قانون از بیان تعداد عناوین مجرمانه وی معذورم ولی اتهامات مهدی هاشمی، امنیتی و مالی است.

ارسال پرونده کلاهبرداران ارزی به دادستانی

پس از آن مظفر الوندي، مشاور وزیر دادگستری درباره پرونده کلاهبرداران، گفت: به دلیل اینکه پرونده کاهبرداران ارزی در حیطه اجرایی وظایف دادگستری نبوده ، برای بررسی بهتر به دادستانی ارسال شده است.

رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادی از محكومان موافقت کردند

همچنين در آستانه میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) و سی و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات هزار و 298 نفر از محكومانِ محاكم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حكومتی موافقت كردند.



"سعید مرتضوی" بازداشت شد

پس از اينکه فيلمي از جلسه سعيد مرتضوي با فاضل لاريجاني توسط رئيس جمهور در مجلس منتظر شد، دادستان تهران وي را دستگر ولي در ظرف مدت 24 ساعت مرتضوي را آزاد کرد."دادستانی تهران" از "بازداشت" "سعید مرتضوی" خبر داد اما "علت بازداشت" وی را تا کنون اعلام نکرده است.

اتهامات اطرافیان رئیس‌جمهور را رسيدگي كنيد

پس از بازداشت و آزادي شدن سعيد مرتضوي فاضل لاريجاني به دادستان تهران نامه داد. فاضل لاریجانی طی نامه‌ای به دادستان تهران با تأکید بر اینکه آمادگی محاکمه را دارد، خواستار رسیدگی به اتهامات اطرافیان رئیس‌جمهور شد.

متهم "قمه‌کشی منجر به قتل در نظام‌آباد" مفسد في‌الارض شناخته شد

همچنين در اين ماه متهم قمه کشي به قتل در نظام‌آباد مفسد في‌الارض شناخته شد، نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به پرونده "قمه‌کشی منجر به قتل در نظام آباد" گفت: "ح.ک" فرزند حجت متولد 1367 ، اهل تهران، باسواد، شغل آزاد، مجرد و دارای سابقه کیفری از مورخه 1391/7/26 متهم به محاربه و افساد فی‌الارض است.

"خاوري" در يك قدمي دستگيري

قاضي رسيدگي به پرونده بزرگ فساد 3 هزار ميلياردي نيز در اين ماه درباره آخرين پيگيري‌هاي صورت گرفته از وضعيت "خاوري" گفت: خاوري تحت پيگرد اينترپل قرار گرفته و اين اقدام گام مثبتي براي بازگرداندن وي به ايران محسوب مي‌شود.

مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌ها رسما ممنوع شد

همچنين در يهمن ماه سال 91 در پی شکایت دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، دیوان عدالت اداری مصوبه وزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک مبنی بر خروج قهوه‌خانه‌ها از زمره اماکن عمومی را ابطال کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گزارش ، حقوقی ، قضایی ، بهمن ، ماه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.