شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در بیانیه‌ای تأکید کرد: پس از سخنان مقام معظم رهبری حجت تمام شده است و کوبیدن بر طبل اختلافات قطعاً بازی عامدانه در پازل دشمن تلقی می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ درباره اتفاقات مجلس و دولت به شرح زير است:

«تقوا، تقوا، تقوا. صبر، صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش، ملاحظه مسائل کشور و تمرکز همه توان برای حل مشکلات مردم و کشور جزو توقعات ماست.» «امام خامنه‌ای(حفظه الله)»

در ایام الله دهه مبارک فجر اتفاقی در مجلس شورای اسلامی رخ داد که قلب همه‌ دلسوزان انقلاب اسلامی را جریحه‌دار کرد. اقدامی که از تاریخ شکل‌گیری جمهوری اسلامی تاکنون، تقریباً بی‌سابقه بود.

فضای نه چندان اخلاقانه‌ای که حین برگزاری جلسه و پس از آن شکل گرفت، تنها کسانی را خوشحال کرد که چشم دیدن بزرگی انقلاب اسلامی ما را نداشتند و برای نابودی آن از هیچ کوششی فروگذار نکردند. پس از وقوع این جریانات، رهبر معظم انقلاب نسبت به این حرکات سخنانی را بیان داشتند که از حیث صراحت و شفافیت، آن قدر دقیق بود که جای هیچ‌گونه شبهه‌ای را نسبت به این امر در ذهن احدی باقی نگذاشت.

جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار و بصیر جامعه، بر خود لازم دید تا نکاتی را خطاب به مسئولینی که خواسته یا ناخواسته در این حرکت مقصر بودند، گوشزد کند.

تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی و برای به ستوه در آوردن مردم و کوتاه‌ آوردنشان از ارزش‌های انقلاب اعمال شده است، تقریباً در طول تاریخ رخ نداده بود اما بر مردم ما کارگر نیفتاد چه آنکه ملت ما با ولایت پیمانی جاودانه بسته‌اند و نشان داده‌اند که هیچ‌گاه از آرمان‌های انقلاب و اصول آن کوتاه نخواهند آمد و دست از اسلام برنخواهند داشت و برای بقای جمهوری اسلامی تا آخرین قطره‌ خونشان مقاومت خواهند کرد کما اینکه در طول 8 سال جنگ تحمیلی و در طول جنگ‌نرم این صلابت را از خود نشان‌داده‌اند. بر مسئولین واجب است که تمام پتانسیل و زمان‌شان را معطوف به این امر کنند و با قدرت و با یک بسیج همگانی و مدیریتی جهادی سعی در حل مشکلات مردم نمایند تا ان‌شاالله در محضر حضرت حق، مدیون این مردم شهید پرور نباشند و باید به جای پرداختن به موارد اختلافی، به حل مشکلات معیشتی مردم بپردازند.

رویه جنبش دانشجویی همواره بر آن بوده که از اقدامات مثبت مسئولین حمایت کرده و اقدامات منفی‌ آنها را در چارچوب قانون مورد نقد قرار می‌داده است. لیکن اگر مسئولین از حد وظایف تعیین شده خود فراتر روند و با اقداماتشان به برهم خوردن آرامش کشور و مردم کمک کنند و در راستای مشکل افزایی برای نظام گام بردارند، با واکنش جدی افسران جوان جنگ نرم مواجه خواهند شد.

اقداماتی که در مجلس صورت گرفت چه حرکت بی‌سابقه رئیس جمهور مبنی بر پخش فیلمی در ملأعام که روند آن در دستگاه قضا طی نشده بود و حکمی بر آن نخورده بود همراه با سخنان تحریک آمیز و حاشیه‌ای ایشان و چه پاسخ‌های رئیس مجلس که بعضاً فراتر از پاسخ بود و به مچ‌گیری در محضر مردم کشیده شد، به هیچ وجه مورد پذیرش دلسوزان انقلاب واقع نشد. این نکته نیز در قبال نمایندگان محترم مجلس لازم به ذکر است که باید از این پس نسبت به حرف‌هایشان و حرکاتشان در مجلس دقت بیشتری به خرج دهند و فضای مجلس شورای اسلامی را با میدان جنگ علیه قوه‌ای دیگر، اشتباه نگیرند و به وظایف نمایندگی خود مشغول باشند و صلاح کشور را نیز در کارهای‌شان مدنظر قرار دهند تا به فضل الهی بتوانند انتظارات حضرت آقا و همچنین مردمی که جانانه همیشه در صحنه‌اند را برآورده کنند.

مواضع صریح امام خامنه‌ای(حفظه الله) جای هیچ‌گونه بحثی را باقی نگذاشته است. هر کس از این پس، اقدام به ایجاد فضای غیر‌اخلاقانه در کشور کند به نحوی که آرامش مردم را سلب کند، تعمداً به روند رو به رشد حرکت کشور در مسیر قله پیشرفت در دهه پیشرفت و عدالت، خیانت کرده است. چه آنکه پس از سخنان حضرت آقا، حجت بر همه تمام شده است و کوبیدن بر طبل اختلافات قطعاً بازی عامدانه در پازل دشمن تلقی می‌شود.

در آخر نیز لازم است این نکته را به مسئولین عزیز گوشزد کنیم، کرسی که بر آن تکیه زده‌اند از خون هزاران شهیدی حاصل شده است که در راه اسلام و حفظ نظام و هنگام لبیک به ندای امام بزرگوار(ره) به شهاد‌ت رسیدند و مردم عزیزی که این‌گونه در 22 بهمن‌ماه مشت محکمی بر دهان استکبار زدند و بار دیگر در جواب سیاست‌بازی‌های دشمن غدار این نظام، آمریکای جنایت‌کار، به تبعیت از امامشان، ندای مرگ بر آمریکا سر دادند، ولی نعمتان این انقلاب هستند. پس لازم است تا تمام دغدغه مسئولین معطوف به حل مشکلات مردم باشد و به جای شعار دادن در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سوء استفاده سیاسی از آن پا به عرصه بگذارند و وقتشان را بر سر دعواهای سیاسی که خسران دنیا و آخرتشان را به دنبال دارد و جایگاهی نیز در اسلام ناب محمدی(ص) ندارد، نگذارند و بهتر است که انقلاب را ارث پدری‌شان ندانند و بدانند که مسئولیتی بر گردنشان نهاده شده که لحظه‌ای خطا در آن، عاقبتی تلخ را برایشان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار