سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارش آمانو درباره مسئله هسته‌اي ايران متاثر از نفوذ لابي صهيونيستي است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: گزارش آمانو درباره مسئله هسته‌اي ايران از هيچگونه جامعيت و شفافيتي برخوردار نبوده و تنهامتاثر از نقطه نظرات و منافع آمريکا و غرب مطرح شده است.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گزارش منتشر شده از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خصوص مسئله هسته‌اي کشورمان، گفت: گزارش آمانو در برابر شوراي حکام آژانس حاکي از  تناقضات آشکاري بوده که در بخشي از آن به همکاري ايران با آژانس و در بخش ديگر اين گزارش به سايت نظامي پارچين اشاره شده است.

وي ادامه داد: در حالي که سايت پارچين با ويژگي نظامي خود از هرگونه اتهام هسته‌اي مبرا بوده اما همواره  مدير کل آژانس و بازرسان اين سازمان براي بازديد از اين سايت اصرار مي‌ورزند.

هاني‌زاده اين اقدامات از سوي آژانس را  بيانگر خروج اين سازمان از اصول و چارچوب‌ حقيقي‌اش دانست و تصريح کرد: بنابراين به نظر مي‌رسد که گزارش آمانو  از هيچگونه جامعيت و شفافيتي برخوردار نبوده و تنها متاثر از نقطه نظرات و منافع آمريکا و غرب مطرح شده است.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به مداليته مطرح شده از سوي کشورمان براي مذاکره با آژانس، بر همکاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران با اين سازمان در راستاي منافع ملي کشورمان تاکيد کرده و خاطر نشان کرد: مداليته ايران پيش از اين نيز مورد توجه آژانس قرار گرفته است اما اعمال فشار آمريکا و لابي صهيونيستي بر روي مدير کل آژانس موجب شده تا وي رفتاري محافظه کارانه اين مداليته را به نفع غرب و آژانس تعديل کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گزارش ، آمانو ، آژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.